در : صفحه اول » حقوق بشر » پشت پرده حضور غیر بومیان در حلقه انسانی حفاظت از کارون

پشت پرده حضور غیر بومیان در حلقه انسانی حفاظت از کارون

ashghalgaran

 

پادماز: مردم عرب احواز درطول ۸۸ سال اشغالگری بی رحمانه رژیم ایران هیچ وقت به چشم خود ندیده اند که یک مسئول منتصب غیربومی در احواز به صورت مستقل و بدون تعصب و نژادگرایی عمل کند و یا اندکی با دیدگاه انسانی یا دیدگاه دینی خیرخواه مردم منطقه باشد.

در روزهای اخیر زمانی که گروهی وابسته به مسئولان حکومتی برای ایجاد کمربند سلامتی کارون در کنار جوانان عرب ایستادند، این امر درنظر فعالان آگاه عرب سئوال بر انگیز بود.

با گذر چند روز از این هیاهو و ظهور صفحه هایی برفیسبوک دردفاع از کارون، برخی از مسئولان منتصب دولت اشغالگر در احواز به سخن آمده و زوایای تاریک طرح جدیدشان را نمایان ساختند.

استاندار جدید احواز دراولین سخنان خود پس از انتصاب به صراحت اعلام کرد؛ ” اجرای طرح ۸۰۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خ و زس ت ا ن به آب نیاز دارد و در این شرایط آیا برداشت آب از سرچشمه های کارون تعارض در سرمایه گذاری نیست؟”. دیگر مسئولان استان نظیر محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر در پارلمان نیز نظری مشابه استاندار داشت.

طبق آخرین آمار موجود در اقلیم احواز یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت و زراعت وجود دارد که درحال حاضر تنها در ۳۲۰ هزار هکتار از این زمینها، کشاورزی صورت می گیرد.

 درسفری که رهبر دولت اشغالگر درسال ۱۳۷۵ به اقلیم داشت، دستور احیای ۸۰۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی و لم یزرع این منطقه را صادر کرد.

قرار است براساس این طرح ملی زمین های ناهموار اقلیم احواز مسطح شوند و آبرسانی صورت گیرد ومشابه با طرح های ملی دیگر، زمین های آماده شده به کشاورزان غیر عرب و از خارج اقلیم واگذار شود.

 تاکنون نیز بیش از ۴۰ هزار هکتار ازاین طرح به بهره برداری رسیده است. براساس اظهارات علاقه بند قائم مقام مجری طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام، برای ۳۰۰ هزار نفر اشتغال پایدار فراهم می شود.

مؤسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهاد کشاورزی قرارداد توسعه، تجهیز، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی استان احواز به عنوان بخشی از طرح بزرگ خامنه ای در سطح  ۲۰۰ هزار هکتار با پیمانکاران را منعقد ساخته که بناست در قالب طرح پنج ساله به بهره برداری برسد.

پیش بینی می شود که با تکمیل این طرح بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر از خانواده های روستایی زاگرس نشین طی چند سال آینده وارد اقلیم احواز خواهند شد تا سند مالکیت زمین کشاورزی تحویل گرفته و در آنجا نشیمن کنند.

بدین ترتیب نمایندگان دولت اشغالگر در اقلیم احواز به منظور متقاعد ساختن دولت خود به متوقف ساختن طرح های انتقال آب کارو ن به فلات مرکزی فارس، طرح ملی واگذاری کل زمین های اقلیم عربی احواز به کشاورزان غیربومی را پیشنهاد داده اند.

این امر درحالی روی می دهد که طی این روزها بدخواهان ملت عرب طرح غیرانسانی خود را درکنار شعار دفاع از کارون سر می دهند.

آنها در عین حال که می خواهند خود را مدافع حقوق مردم عرب نشان دهند، به شکل موذیانه ای درحال کسب اعتبار از دولت مرکزی برای به اجرا گذاشتن بزرگترین طرح تاریخ ایران برای پاکسازی نژادی عرب های احواز هستند.

بررسی سخنان مسئولان غیربومی نشان می دهد که آنها انتقال آب را به دلیل نابودی کشاورزی احواز و برانگیختن اعتراضات مردمی برضد امنیت ملی می دانند، حال آنکه آنان توقف انتقال آب کارون و واگذاری صدها هزار هکتار از زمین های احواز به غیربومیان را تامین گر امنیت ملی معرفی می کنند.

به زبانی دیگر؛ مسئولان بلند مرتبه دولت اشغالگر همواره تاکید داشته اند که “احواز مدعی دارد و مدعی خواهد داشت” و هر چه زودتر باید ضمن انتقال ثروت ها به مناطق مرکزی ، فرایبند آسیملاسیون را نیز باید به پیش برد. مسئولان منتصب دولت اشغالگر در احواز ضمن تایید نظر دولتمردان ایرانی در مرکز ، در حال چانه زنی با تهران هستند. آنان به مسئولان عالی رتبه دولت اشغالگر می گویند؛ شما بودجه بیشتری در اختیار ما بگذارید تا مابقی زمین های کشاورزان عرب را مصادره ، آن زمین ها را تسطیح، کانال کشی و آماده بهره بردای کنیم ، و رقمی بیش یک میلیون نفر را از مناطق دیگر در اقلیم احواز نشیمین دهیم ، تا به آنها سند مالکیت زمین واگدار کنیم  و ساکن همین منطقه شوند.

در این میان مردم عرب در بهترین حالت به عنون کارگران فصلی مشغول به کار می شوند و اندک زمانی می گذرد تا بیشتر آنها نیز از احواز به دیگر مناطق مهاجرت کنند.

ملت مبارز عرب دهه هاست که عزیزترین جوانان خود را نثار دفاع از هویت و آب و خاک احواز کرده است. هرگونه تعدی به آب و خاک احواز گناهی نابخشودنی است و تبعات بسیار بزرگی برای اشغالگران خواهد داشت.

جوانان عرب در داخل و خارج  از احواز باید هوشیار باشند و فریب این عوامفریبی را نخورند. ملت عرب آب و خاک خود را باهم می خواهد و حاضر نیست یکی را فدای دیگری سازد. ازدست دادن هرکدام از آنها به معنای تن دادن به پاکسازی نژادی دولت اشغالگر و نژادگرای ایران است.

التیار الوطنی العربی الدیمقراطی فی الأحواز

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى