در : صفحه اول » اخبار » هلند رسما رژیم جنایتکار ایران را مسئول ترور احمد مولا معرفی کرد

هلند رسما رژیم جنایتکار ایران را مسئول ترور احمد مولا معرفی کرد

پادماز- در اقدامی بی سابقه دولت هلند دیروز هشتم ژانویه ۲۰۱۹، رسما رژیم جنایتکار ایران را مسئول ترور برنامه ریزی شده احمد مولا، رهبر احوازی، معرفی کرد.

دیروز طی بیانیه ای کشور هلند رسما علام کرد که دولت ایران را مسئول ترور مسلحانه احمد مولا در شهر لاهه در سال ۲۰۱۷ و ترور احمد معتمد در شهر آمستردام در سال ۲۰۱۵ می داند.

دولت هلند اعلام کرد که پس از تحقیقات مستمر و به مدت طولانی توانست ارتباط دولت ایران با باندهای جنایتکار در شهر روتردام که احمد مولای احوازی را ترور کرده است را ردیابی کند.

بنا به نتایج تحقیقات دولت هلند، ایران بواسطه حزب الله لبنان با باندهای جنایتکار در هلند ارتباط برقرار کرده و ترور رهبر احوازی احمد مولا را برنامه ریزی و به اجرا گذاشته است.

احمد مولا مبارز ۵۲ ساله احوازی است که در نوامبر سال ۲۰۱۷ در برابر خانه اش در شهر لاهه هلند به ضرب گلوله های عوامل جمهوری اسلامی ایران ترور شد و جان خود را از دست داد.

اقدام دولت هلند در اعلام مسئولیت ایران در ترور برنامه ریزی شده احمد مولا احوازی و مشارکت هلند در تحریم ها علیه وزارت امنیت و اطلاعات ایران، اقدامی بی سابقه محسوب می شود. گرچه دولت ایران پیشتر محمد شریف نواصری در روتردام هلند در سال ۲۰۰۷ و منصور احوازی را در لندن ترور کرده است، اما هیچ کشور اروپایی تاکنون مسئولیتهای ایران در این ترورها را به رسمیت نشناخته است.

ترور مبارزان احوازی که در راه احقاق حقوق مشروع ملت عرب احواز سالها مبارزه کرده اند یکی از طرحهای قدیمی دولت مرکزی ایران است. رژیم جمهوری اسلامی تاکنون دهها تن از مبارزان احوازی را در احواز و کشورهای امارات و عراق و هلند و انگلیس ترور کرده است.

در سال ۲۰۱۷ نیز زمانی که احزاب احوازی رژیم ایران را مسئول ترور احمد مولا دانست، سفارت رژیم ایران در هلند با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این ترور نقشی ندارد. تاکید رسمی هلند درباره ترور احمد مولا توسط ایران، نشان داد که رژیم جنایتکار ایران به هیچ ارزش انسانی پایبند نبوده و یک رژیم تروریسم دولتی است.

بخش سیاسی – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى