در : صفحه اول » اخبار » ربوده شدن شاعر عرب احوازی در هلند توسط مزدوران جمهوری اسلامی

ربوده شدن شاعر عرب احوازی در هلند توسط مزدوران جمهوری اسلامی

ربوده شدن شاعر عرب احوازی در هلند توسط مزدوران جمهوری اسلامی

سید موسی موسوی شاعر ملی عرب احوازی مقیم کشور هلند روز پنج شنبه ۶ مارس سال جاری میلادی مورد حمله عوامل جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

آقای موسوی ساعت ۸ بعد از ظهر روز پنج شنبه، ششم مارس ۲۰۱۴، در حین بازگشت به منزل خود توسط سرنشینان یک اتوموبیل سواری سیاه رنگ ربوده شد. مزدوران جمهوری اسلامی ایران این فعال عرب را برای مدتی در داخل یک منزل مورد ضرب و شتم قرار داده، به طوری که تمام بدن وی کبود شده است.

موسوی می گوید؛ ربایندگان ایشان را برهنه و از او فیلمبرداری کرده اند و سپس به وسیله سیم برق بشدت مورد شکنجه قرار داده اند. ربایندگان در منزلی که او را نگهداشته بودند، درباره برخی فعالان احوازی وی را مورد بازجویی قرار داده اند.

او افزود که این اشخاص از رفت و آمد من با خبر بودند و از من درباره فعالان سیاسی احوازی که پیشتر به منزلم آمده بودند، پرس و جو می کردند.

او همچنین گفت: “آنها در ابتدا به من گفتند مگر مدتی پیش تلفنی به تو اخطار ندادیم”.

پیشتر سید موسى موسوی در مراسمی در کشور آلمان شرکت کرده و اشعاری را به زبان عربی سراییده بود. در آلمان از طریق تلفن او را تهدید می کنند، اما او به تهدیدات اهمیت نداده بود.

ربوده شدن موسی موسوی و ضرب و شتم وی اولین حمله به فعالان عرب احوازی نیست و مدتی پیش در هلند نیز منزل یک فعال عرب درپی تهدیدات عوامل اطلاعاتی ایران به آتش کشیده شد.

فعالیت های موسى موسوی در داخل و خارج از احواز حول محور امور فرهنگی نظیر شعر و موسیقى شکل گرفته است. وی یکی از شعرای معروف شعر کلاسیک  احواز است که اشعار ملی و حماسی می سراید.

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز/ حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى