در : صفحه اول » اخبار » نمایشگاه عکس آزربایجان و احواز در شهر گوتنبرگ سوئد

نمایشگاه عکس آزربایجان و احواز در شهر گوتنبرگ سوئد

نمایشگاه عکس آزربایجان و احواز در شهر گوتنبرگ سوئد

پادماز: امروز شنبه ۱۷ ماه مه سال جاری میلادی نمایشگاه عکس آزربایجان و احواز در مرکز شهر گوتنبرگ سوئد برپا شده است. نمایشگاه عکس حقوق بشری و زیست محیطی در خیمه ای در میدان دروتنینگ شهر گوتنبرگ از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برپا خواهد بود.

در این نمایشگاه که به همت فعالان تورک آزربایجان برگزار شده است فعالان عرب احوازی به همراه فعالان تورک آزربایجان جنوبی عکسهایی از دهها زندانی سیاسی عرب و تورک و عکسهایی از قربانیان خشونت جمهوری اسلامی در احواز را به معرض نمایش گذاشتند.

عکسهایی که در معرض نمایش شهروندان سوئدی قرار داده شده اند وضعیت هولناک سرکوب ملل عرب و تورک را نشان می دهد. در همین راستا عکسهای بیش از ۵۰ جوان و کودک عرب احوازی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون توسط دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی ایران قربانی شده و جان خود را از دست داده اند به همراه عکسهایی از دهها زندانی سیاسی عرب به نمایش گذاشته شده اند.

برگزاری این نمایشگاه همزمان با روز مسابقه سالانه دوهمگانی معروف به “یوتبوش وروت” (دور گوتنبرگ) در شهر گوتنبرگ صورت می گیرد. در این روز بیش از ۲۰ هزار سوئدی طی مسابقه دو، مسافت ۲۰ کیلومتری را می دوند و شهر گوتنبرگ مملو از جمعیت تماشاگران و رهگذران است.  

 

تصاویری از نمایشگاه عکس آزربایجان و احواز:

n5 n3 n4 n7 n6

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى