در : صفحه اول » دیدگاه » رویکرد ما، دفاع از حقوق ملت عرب الاحواز

رویکرد ما، دفاع از حقوق ملت عرب الاحواز

راه اندازی بخش فارسی این سایت در راستای اعتقاد ما به اطلاع رسانی به زبان فارسی در زمینه حقوق مشروع ملت عرب احواز است. از آنجائیکه فضای امنیتی اعمال شده از سوی رژیم حاکم در احواز صدای حق خواهانه فعالان سیاسی و مدنی عرب احواز را خاموش ساخته است، ما وظیفه خود می دانیم تا انعکاس این صداهای خاموشی باشیم که دهه ها بایکوت شده اند. همچنین به دلیل اینکه احواز در جغرافیای سیاسی فعلی ایران واقع شده است و نظامی ایرانی بر الاحواز حکومت می کند و که تمامی حقوق ملت عربمان را مصادره کرده است، نیاز است تا شهروندان ایرانی و احزاب اپوزیسیون ایرانی از وضعیت فلاکت بار ملت مظلومان مطلع شوند.

جنبش ملی دموکرات عرب الاحواز جنبشی است مردمی و برخاسته از مردم. جنبش ما مفتخر است که در کارنامه خود طراحی انتفاضه سال ۲۰۰۵ را دارد. ما در این جنبش امید داریم تا چشم همیشه بیدار ملت عرب الاحواز باشیم چشمی که اموال و منابع و ثروتهای طبیعی و هویت و تاریخ برباد رفته مان را می پاید و تحریف تاریخ را افشا می کند و هویت سازی جعلی را رسوا می سازد. تاکید ما بر حق داشتن زندگی سالم و محیط زیستی پاک سبب می شود تا مصادره آبهای اقلیم الاحواز را از نزدیک دنبال کرده و به ملتمان گزارش دهیم.
همچنین ملت عرب که بر دریایی از نفت زندگی می کند اما بیش از نصف آن در زیر خط فقر زندگی می کند نیاز است تا بداند که ثروتهای عظیمش چگونه و توسط چه کسانی حیف و میل می شود.
ما در این جنبش معتقد به وحدت سرنوشت ملت عرب الاحواز هستیم و هرآنچه که برای عضوی از این ملت رخ دهد گویا برای همه رخ داده است. از این منظر ملت عرب نیاز است تا از اموری از قبیل مصادره اکثر زمینهای کشاورزان عرب و حاشیه نشین بودن صدها هزار عرب احوازی در حاشیه شهرهایی که بواسطه مهاجران غیرعرب قضبه شده است و فجایع دیگر آگاهی داشته باشد.
سعی ما بر این است که با اطلاع رسانی کارا و منطبق با واقعیت، ملت عرب الاحواز را در خروج از زندان خفقان و سانسور اطلاعاتی آزاد کنیم و افکار به زنجیره کشیده شده این ملت بواسطه مفاهیم دوره استعماری، را آزاد سازیم. ما در انجام وظیفه مان در دفاع از خون شهیدان راه مبارزه سیاسی برای  احقاق حقوق ملت عرب احواز، پایبند انسانیت و دوستی با تمامی ملل هستیم. البته این امر به هیچ وجه مانع از آن خواهد نبود که ما بدون هیچگونه تعارفی اقدامات افراد، احزاب، موسسات و یا حتی گروههای مردمی که منجر به متضرر شدن ملت عرب شده است را برملا کنیم. اعتقاد عمیق مان به برابری انسانها سبب می شود تا اجازه ندهیم ملاحظات سیاسی سبب شود تا چشم و لو بر کوچکترین نقض های حقوق ملت عرب ببندیم. ما در راه دفاع از ملتمان هیچ خط قرمزی جز انسانیت و اخلاق نمی شناسیم. ما خود را پیرو شهید بنیانگذار جنبش مان، شهید محمد نواصری، می دانیم و تلاش می کنیم تا بسان او چشم بیدار این ملت باشیم و راه را بر همه کسانی که بخواهند حقوق ملتمان را ضایع سازند ببندیم.
زنده باد ملت عرب الاحواز
زنده باد شهیدان عربی که جان خود را در دفاع از بی پناهان عرب احواز فدا کردند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى