در : صفحه اول » اخبار » سالانه ۴۰هزار عقرب گزیدگی در احواز رخ می‌دهد

سالانه ۴۰هزار عقرب گزیدگی در احواز رخ می‌دهد

احواز- سالانه ۴۰ هزار عقرب گزیدگی در اقلیم احواز رخ می‌دهد که در این میان سالانه ۳۰ نفر بر اثر عقرب گزیدگی می میرند. آمار متوفیان عقرب گزیدگی در سال گذشته نیز ۷نفر گزارش شده است.

سعید سیدیان رئیس مرکز بهداشت منتصب دولت نژادگرای ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی اقلیم احواز برای زیست عقرب مناسب است به طوری که عقرب زدگی از مشکلات بخش سلامت اقلیم به شمار می‌آید.

طبق بررسی های انجام شده، عامل اکثر عقرب گزیدگی ها در احواز عقربهای سیاه و عقرب های زرد می باشند که از خطرناک ترین عقرب ها بشمار می آیند. همچنین یکی از خطرناک ترین و کشنده ترین عقرب های جهان به نام اسکورپیوس لپتوروس، که در احواز به گادیم معروف است، و از کژدم های بومی احواز است.

کمبود امکانات پزشکی در سرزمین طلای سیاه یکی از عواملی است که باعث افزایش تلفات عقرب گزیدگی در احواز گشته است. بطوری که تعداد زیادی از افراد عقرب گزیده با تلاش بستگان به مراکز درمانی رسانده می شوند ولی به خاطر کمبود امکانات و بی توجهی کادر درمانی جان خود را از دست می دهند؛ که اکثر آنها از میان کودکان میباشند.

نکته جالب در سخنان رئیس مرکز بهداشت این است که اقلیم احواز در عقرب گزیدگی نیز همانند بیکاری ، فقر ، گسترش انواع بیماری و گونه های مختلف سرطان ، بدی آب و هوا ، تعداد زندان ها و تعداد زندانیان و بسیار موارد دیگر در این مورد نیز رتبه اول را کسب کرده است.

هرمزگان و بلوچستان از نظر بروز عقرب زدگی در رتبه‌های بعد از احواز قرار دارند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- بخش اجتماعی

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى