در : صفحه اول » اخبار » شریف حسینی: ضدیت با عرب استان را به نابودی کشیده است

شریف حسینی: ضدیت با عرب استان را به نابودی کشیده است

urban

ضدیت با عرب

شریف حسینی نماینده احواز در پارلمان دولت اشغالگر ایران طی سخنان شدید الحنی در خطاب به احمدی نژاد پرده از فجایعی برداشت که ملت عرب احواز با آن روبرو است. از مهمترین نکاتی که این نماینده فاش ساخت، منش ضد عربی دولت اشغالگر ایران در احواز است که براساس آن مسئولان این اقلیم را از میان غیربومیان انتخاب کرده وبه شکل اساسی حقوق ملت عرب را ضایع می سازد.

شریف حسینی با لحنی خشمناک تک تک بیست منطقه حاشیه نشین احواز را نام می برد که همگی در حدود نیم میلیون عرب را در دامان فقروبدبختی همه جانبه دربرگرفته اند. وی رئیس جمهور ووزیرانش را با زندگی ولو برای ساعاتی در این مناطق حاشیه نشین به چالش می کشاند.

شریف حسینی به دیگر چالش بزرگ اقلیم احواز پرداخته واز احمدی نژاد علت عدم توقف پروژه انتقال آب کارون وکرخه را می پرسد. وی وضعیت مردم احواز در سایه حکومت اشغالگران مرکزنشین را مردمی تشنه می دانند که در اقلیم شان چند رودخانه بزرگ در جریان بود.

 همچنین وی آمارهای رسمی بیکاری که در حدود ۳۰ درصد هستند را رد کرده ومیزان بیکاری را به مراتب بیش از این آمارها می داند. وی اظهار داشت که باوجود بیکاری فراگیر جوانان عرب احوازی، فرصت های شغلی به غیرعرب های مهاجر داده می شود.

شریف حسینی در ادامه سخنانش به فشار وزارت نیرو برکشاورزان عرب ومنع آنها از برداشت آب و توقف کشاورزی آنها اشاره می کند.

مهمترین نکته ای که شریف حسینی به آن اشاره کرد، قومیت گرایی نظام اشغالگر ایران در اقلیم احواز است. این سخنان شریف حسینی اشاره ای واضح به واگذاری امتیاز انحصاری حاکمیت بر اقلیم احواز به لورها وشوشتری ودزفولی ها است. وی این امر را باعث نابودی استان دانسته ومسبب ناامنی ها معرفی کرده است.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى