در : صفحه اول » اخبار » شعبه ٣٢ دیوان عالی کشور پنج جوان عرب احوازی را به اعدام محکوم کرد

شعبه ٣٢ دیوان عالی کشور پنج جوان عرب احوازی را به اعدام محکوم کرد

 khalafiaروز چهارشنبه ٩ ژانویە خبر تائید احکام اعدام این زندانیان به نامهای «هاشم شعبانی نژاد، هادی راشدی، محمد علی عموری نژاد،سید یابر البوشوکه و برادر وی سید مختار البوشوکه» که همگی ساکن خلفیه( رامشیر) هستند، در دیوان عالی کشور به خانوادە ها ابلاغ شد.

شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور حکم اعدام پنج جوان عرب اهل خلفیه(رامشیر) را تائید کرد. حکم اعدام این جوانان به واسطه قضات این دیوان با نامهای فرج اللهی و قائم مقامی و لطفی مورد تایید قرار گرفت و روز چهارشنبه ۹ ژانویه ۲۰۱۳ به خانواده هایشان ابلاغ شد.


این زندانیان در جلسات رسیدگی ضمن انکار اتهامات انتسابی، اعترافات خویش نزد ماموران امنیتی را ناشی از شکنجه و فشارهای جسمی و روحی و نیز اعترافات خود نزد بازپرس را بر اثر اکراه و تهدید حضور ماموران امنیتی در جلسات بازپرسی بیان نموده اند اما با این حال و علیرغم عدم وجود شهود عدول در خصوص این پرونده هر ۵ زندانی در شعبه ٢ دادگاه انقلاب احواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی در تاریخ ١٧/۴/١٣٩١ به اتهام محاربه وفساد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی با استناد به اصطلاح “علم قضایی” و مواد ١٨٣، ١٨۶، ١٨٩، ۵٠٠ ، ١٩٠، ۴٩٨،١٩١، ١٠۵ از قانون مجازات إسلامی و طی پرونده کلاسه ٨٩٠٩٩٨۶١١٩٩٠١۵١٧ به اعدام محکوم شده بوده اند.

خانواده های محکومین شدیداً نگران وضعیت فرزندان خود هستند که بدینوسیله دست یاری ومساعدت خود را بسمت همه فعالین وسازمانهای حقوق بشر دراز کرده ، تقاضای فشار همه جانبه برای نجات جان وتوقف اجرای إعدام فرزندانشان را می نمائید.


در ذیل مشخصات کامل این پنج محکوم به اعدام آورده شده است:
١. هاشم شعبانی نژاد متولد ١٣۶٠ شاعر – وبلاگ نویس و دبیر أدبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه احواز.
٢. هادی راشدی متولد ١٣۵٢ دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، 
٣. محمد علی عموری نژاد متولد ١٣۵۶ وبلاگ نویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- شیلات و آبزیان از دانشگاه صنعتی أصفهان و فعال دانشجویی و یکی از مؤسسان نشریه دانشجویی ” التراث” بوده که در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر می شد.
۴. سید یابر البوشوکه متولد ١٣۶٣و برادر وی ۵. سید مختار البوشوکه متولد ١٣۶۵ فعال مدنی.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى