در : صفحه اول » اخبار » معلمان ما را از اعدام نجات دهید!

معلمان ما را از اعدام نجات دهید!

نامه سرگشاده دانش آموزان دبیرستانهای خلفیه ( رامشیر ) به فعالین حقوق بشر

باعرض سلام

مکتوب ذیل شرح مختصری از  محنت معلمان دربند ماست که مظلومانه به اعدام محکوم شده اند . شاید برما خرده بگیرید که ما دانش آموزان در اثر احساسات خودجوش با نوشتن این نامه ودرخواست ازشما برای توقف اعدام معلمان عزیزمان وارد مسائلى شده ایم که خارج از حوزه و محیط آموزشى ماست. اما شما بخوبی مطلع هستید که  علم و تکنولوژی دنیای امروزى بشریت را تبدیل به  یک دهکده جهانى کرده است و اخبار ظلم و ستم و حوادث مختلف در جاى جاى نقاط جهان توسط رسانه هاى اجتماعى  منتشر مى شود.

  ما دانش آموزان عرب شهر خلفیه ( رامشیر )  علی رغم فقر و محرومیت و تبعیض  همانند هم سن وسالهای خود در شهرهای مرفه وارد دانشگاهها و عرصه هاى علمى و فرهنکى شده  و از مسائل روز  از آگاهى نسبى برخوردار هستیم .  ما مى دانیم که صدور احکام اعدام براى این معلمان دلسوز و هدف از زمینه سازی و تبلیغات منفى براى توجیه اعدام آنان  از سوى دشمنان ملت عرب و شووینیستهاى محلى بوده است . آنانى که چشم دیدن فعالیت و عملکرد این معلمان براى احقاق حقوق مردم مظلوم عرب را ندارند زیرا که آنها جهت بیشرفت و ارتقاى سطح علمى دانش آموزان عرب از هیج کوششى دریغ نکرده اند و با مال و جان و وقت و زحمات خود براى خدمت به دانش آموزان فقیر و تهى دست عرب خدمت کرده اند.

 دوسال پیش در زنگ استراحت علت نیامدن سه دبیر را از معاون دبیرستان پرسیدیم، علی رغم مطلع بودن وی ازخبر هجوم شبانه نیروهای اطلاعاتی به منازلشان وبازداشت آنان، متاسفانه موضوع را پنهان کرده،ادعای فرستادن به ماموریت ایشان نموده،طولی نکشید که در اثرانتشارخبر و زمزمه اعتراض ما دانش آموزان  اداره مدرسه خبرى درباره معلمانمان را در تابلوى اعلانات مدرسه شهید مطهرى نصب کردند که مشتى از تبلیغات منفى مبنى بر ضاله بودن افکار آنان بود و با صف دادن دانش آموزان در توضیحی که خالی از تهدید نبود، سعی در توجیه بازداشت غیر قانونی و فاقد مبرر کرده،مدعی می شود که  اینها از مخربین و فرقه ضاله و غیره مى باشند.

با گذشت چند هفته وبا عنایت به تجارب خود وپدرانمان از مراجعات به ادارات دولتی، خصوصا مراکز امنیتی که بنوبه شاهد برخورد مستقیم وغیر مستقیم با انگیزه ای عرب ستیزانه بوده وهستیم،سخت نگران دبیران بازداشتی شدیم.خصوصا که این عزیزان چند سال سابقه فعالیت فرهنگی وراه اندازی شبهای شعر ادبی وعربی داشته واز محبوبیت والائی درجامعه برخوردار وبارها برای تعطیل کردن چنین برنامه هائی مورد تهدید مقامات امنیتی قرار گرفته بودند.مدتی پس از بی اطلاعی کامل خانواده هایشان وما دانش آموزان از محل بازداشت(سیاه چاله های اطلاعات)نامبردگان ذیل ونظر به علم واطلاع کامل مسئولین اطلاعات ازمحبوبیت دبیران ودو جوان فعال فرهنگی وانعکاس ظلم وستم ناشی از شکنجه های غیر انسانی که بر تن وروان آن عزیزان روا داشته اند، تنها راه توجیه عمل غیر انسانی خود را در کمک گرفتن از شبکه تلویزیونی پرس تی وی (وابسته به سپاه) یافته با پوشش خبری وخیانت به امانت شغل خبرنگاری ،جنایتهای غیر انسانی مسئولین ومامورین شکنجه گررا ،با اخذاقرارات مهندسی شده تحت وحشیانه ترین شکنجه ها وبرنامه ریزی شده پخش ومنتشر کردند،تا مثل قتلهای زنجیره ای مجبور به معرفی به اصطلاح کنج اندیشان اطلاعاتی قاتل وشکنجه گر نشوندوهمزمان زمینه جنایتی دیگر(اعدام)را تدارک بینند.

پس از پخش فیلم ساختگى توسط اطلاعات (مرکزی وسپاه پاسداران)ازکانال تلویزیونی پرس تی وی که از بازداشت معلمان عرب احوازی با اتهاماتى واهى و دروغین که همه مردم شهر را شوکه کرد و با تبلیغاتى که بوى دشمنى و عرب ستیزى آن آشکار بود و با این که آثار شکنجه های خونین برچهره این معلمان معلوم بود  زمینه را براى صدور حکم اعدامشان مهیا کردند .

ما از کلیه سازمانهاى حقوق بشرى و بین المللى و آزادگان جهان درخواست انسانی برای جلوگیری از فاجعه اعدام معلمان محبوب ما  از هر کوششى دریغ نکنند و تأکید میکنیم که این عزیزان از فعالان فرهنگى مسالمت جو  و  از معلمان دلسوز و از چهره هاى محبوب جامعه هستند .

نام و مشخصات کامل این پنج معلم عرب محکوم به اعدام :

١. هاشم شعبانی نژاد متولد ١٣۶٠ شاعر – وبلاگ نویس و دبیر أدبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه احواز.

٢. هادی راشدی متولد ١٣۵٢ دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی.

 ٣. محمد علی عموری نژاد متولد ١٣۵۶ وبلاگ نویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی منابع طبیعی- شیلات و آبزیان از دانشگاه صنعتی أصفهان و فعال دانشجویی و یکی از مؤسسان نشریه دانشجویی ” التراث” بوده که در دانشگاه صنعتی اصفهان منتشر می شد.

۴. سید یابر البوشوکه متولد ١٣۶٣و برادر وى

 ۵. سید مختار البوشوکه متولد ١٣۶۵

عده ای از دانش آموزان دبیرستانهای خلفیه ( رامشیر )

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى