در : صفحه اول » اخبار » نظام جمهوری اسلامی… سازه ی چون متروبل عبادان

نظام جمهوری اسلامی… سازه ی چون متروبل عبادان

دوشنبه ۲۰۲۲/۵/۲۴- الأحواز،عبادان، ساختمان دوقلوی متروپل، یکباره هم چیز فرو می ریزد همه چیز آوار می شود خبر دقیقی از آمار جان باختگان و زخمیها در دست نیست علاوه بر اینها خبر می رسد که دهها تن شاید هفتاد یا هشتاد نفر هنوز زیر آوار گیر افتاده اند.

ساختمان متروپل بظاهر روپا بود حتى ازدور نماد قشنگی هم داشت خیلی ها در أن سرمابه گذاری کرده و انتظار سود کلان هم داشتند. ساختمان دو قلو بود و در اصلی ترین خیابان شهر وبا موقعیتی بسیار خوب شاید باورش سخت باشد. اما مسؤلان به سازندگان متروپل لوح تقدیر ایمنی هم داده بودند که با آن هیچ حجتی برای مغرضان همیشه منتقد باقی نگذارند.

اما حتی قبل از افتتاح، کارشناسان و خبرنگاران بانگ برأورده بودند که در ساخت متروپل مشکل اساسی وجود دارد ودر سازۀ آن برخلاف نظر کارشناسی عمل شده است.  برآورد متخصصان آن بود که این ساختمان بزودی زود فرمی ریزد وبیگناهانی را زیر آوار متعفن وفاسد خود به کام مرگ خواهد کشید.

اما گو آنکه سنت اجتماعی بر آن است که فاسدان و خودکامگان کر وکور میشوند، تا جایی که دیگر فریادها را هم نمی شنوند و عاجز می شوند حتی از دیدن فرجام معاصران خود کامه ای چون خویش، وتا بینهایت سرمست می شوند از چپاول و مبتلا به بیماری ولع و سیری ناپذیری، وتنها وتنها  می خواهند که ساختمان هایشان سر به فلک بکشد. نوع زمین وکجائی آن ومصالح هم برای آنها فرقی نمی کند باید که این طرحها به در آمد زائی برسد و این گردونه فساد نیک بگردد… اما به یکباره همه جیز فرمی ریزد بیگناهانی جان می بازند و ناگهان عاملان و دست اندر کاران ناپدید می گردند.

چقدر شبیه است روایت غمناک متروپل به سازۀ جمهوری اسلامی در ایران، سازه ای که عبد الباقی ها در آن سرمست از چپاول و فساد کور می شوند وکر، که نبینند  قوس برداشتن ستون اصلی ساختمان را و نشنوند بانگ برآوردن های   کارشناسان را  که بزودی زود فرمی ریزد این بنای شوم فساد.

اما آنجه نباید از آن غفلت جست لحظۀ فروپاشی و لحظات بعد از أن است آن هنگام که عبدالباقی ها غیب می شوند و ما می مانیم و حجم بزرگی از آوار بجا مانده وعددی بس بزرگ از بیگناهان زیر آوار حبس شده .

مادامی که ساختمان این نظام قوس برداشته و گوش هیج مسؤلی بدهکارشنیدن نیست باید که منتظر خبرهای جدید باشیم و آمادۀ سازکاری که شاید کمک کند تعداد کمتری زیر آوار بمانند وراه حلی بیابیم که زودتر وبهتر بشود  قائلۀ عبد الباقی ها را تمام کرد.

صالح حنون

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى