در : صفحه اول » حقوق بشر » هر وقت بخواهیم اینها را می کشیم!

هر وقت بخواهیم اینها را می کشیم!

Etelaat

به دستور اداره حراست همه را در یک اتاق جمع می کنند. کسی نمی داند چرا و برای چه به حراست آمده است. به آنها دستور داده شده در اداره حراست حاضر شوند. کارگران تنها این را می دانند که حراست در سایر ادارات نقش رسمی نمایندگی وزارت اطلاعات را دارد. رعب و نگرانی در چهره احضار شدگان به اداره حراست را به خوبی می توان دید.

بعد از دقایقی چند نفر از نیروهای اطلاعاتی وارد اتاق می شوند. یک پروژکتور را روشن می کنند. پس از روشن شدن پروژکتور اسلایدهایی برای احضار شده ها نمایان می شود. اسلایدها تصویر چهره های برخی از فعالان سیاسی عرب خارج از کشور هستند.

یکی از اطلاعاتی ها رو به احضار شدگان کرده و با لحنی پرخاشگرانه می گوید: به این عکس ها نگاه کنید! اینها …. هستند! یک مشت….هستند!

اینها می خواهند در اهواز و دیگر شهرها خرابکاری کنند! و…….

ما هر وقت بخواهیم، هر وقت اراده کنیم اینها را می کشیم! کشتن اینها فقط چند ثانیه از وقت ما را می گیرد! همه اینها را از نزدیک زیر نظر داریم!

می دانیم کجا و چگونه زندگی می کنند! اینها ….. هستند!!

گفتاری که در بالا آمد، حکایت گردآوری تعدادی از کارمندان و کارگران عرب در مراکز حراست ادارات مختلف و در شهرهای مختلف احواز است.

کارمندان حراست و تعدادی از کارمندان اطلاعاتی در این نشست ها حضور یافته و اقدام به تهدید اقوام و وابستگان برخی فعالان عرب در خارج از کشور می کنند.

برخی کارمندان حراستی و اطلاعاتی در حضور زنان و مردان کارمند احضار شده با جملات بسیار رکیک و ناپسند همه را به فحش می گیرند.

به دو طرف احضار شده ها و فعالان عرب خارج از کشور دشنام می دهند. به احضار شدگان اخطار می کنند که به فعالان خارج از کشور بگویند که به زودی آنها را خواهند کشت.

آنها (یعنی فعالان خارج از کشور) زیر نظر گرفته شده و هر وقت دولت ایران بخواهد می تواند آنها بکشد. افزون بر آن اطلاعات کشف کرده که قرار است فعالان عرب در احواز و دیگر شهرها خرابکاری کنند!

این اتفاقات، اتهامات، دشنام ها وتهدیدها زمانی رخ می دهد که تنها ابزار تبعیدی ها، پناهندگان و سایر فعالان خارج نشین به قول قدیمی ها(قلم وکاغذ) و به گفته امروزی ها (وبلاگ و سایت یا فیسبوک و تویتر) است.

سازمان اطلاعات احواز به دنبال چیست؟

همگی می دانیم که سازمان اطلاعات احواز را بخش بزرگی از مافیای اقتصادی می چرخانند. وجود بخش های بزرگ صنعت نفت، بنادر، ثروت های کشاورزی و … منابع درآمد گسترده و نامشروعی در اختیار نیروهای امنیتی اقلیم احواز قرار داده است. طیف عظیم پاسداران نوکیسه در نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، سازمان اطلاعات اقلیم و… خطر بسیار بزرگی را برای شهروندان احوازی تشکیل می دهد. نوکیسه های اطلاعاتی حتی به لقمه در دست کودکان عرب نیز حمله می کنند. جو و فضای امنیتی احواز را بسیار امنیتی تعریف کرده  و وجود شهروند عرب را یک تهدید قلمداد کرده اند!

به همین دلیل است که هر شهروند عرب در اقلیم احواز در حلقه اتهام قرار دارد. هیچ کس در میان مردم عرب قابل تبرئه نیست. در مراتب بالاتر امنیتی ایران نیز بسیاری از نیروها تمایل دارند که وضع به همین منوال باقی بماند چرا که ادامه چنین وضعیتی برای آنان به مثابه وجود مستمر منبع درآمدهای هنگفت است.

در  میان نیروهای اطلاعاتی یک شگرد قدیمی وجود دارد و آن هم برگرفته از جریان گسترده عرب ستیز در میان روشنفکران ایران و در سطح بزرگتر جامعه فارسی زبان ایران است.

در میان قشر روشنفکری ایران هر کس عرب ستیز تر باشد، روشنفکرتر است و از احترام و جایگاه بلندتری نزد جامعه فارسی زبان برخواردار است.

همین وضعیت نیز در میان نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی نیز وجود دارد. هر کس عرب ستیز تر باشد و بتواند گزارش های زیاد و عرب ستیزانه تهیه کند به مراتب به جایگاه بلندی خواهد رسید. هر کس در قلع و قمع جنبش سیاسی، فرهنگی و هویتی مردم عرب سهم بیشتری برای خود تعریف کند، چنین نیز می تواند پله های ترقی خود را بسیار محکم تر تعریف کرده و به مراتب بسیار بلند مدیریتی و مالی نائل می شود.

هر بخشی از اطلاعات سپاه، بسیج، ارتش، سازمان اطلاعات اقلیم و…بتواند به نوعی به اصطلاح “تهدید های امنیتی” را کشف کند در مقابل از امتیازات بسیار گسترده مالی برخوردار می شود. راه نفوذ نامشروع آن در بسیاری از اداراه ها و سازمان ها باز می شود، و…

دست نیروهای اطلاعاتی در سایر اداراه های احواز بسیار باز است. استخدام یا اخراج یک یا چندین نفر یا هر وضعیت دیگری برای آنها امکانپذیر است. به راحتی با سرنوشت کارگران و خانواده های آنان بازی می کنند.

همانگونه که در بالا آمد چندی پیش اداره های حراست چند شرکت، سازمان دولتی و… با گرد آوری چندین کارگر عرب از وابستگان و اقوام برخی فعالان سیاسی خارج از کشور آنها را تهدید و به دشنام گرفته اند.

نیروهای اطلاعاتی تهدید کرده اند که کشتن فعالان عرب در خارج از کشور نیز امکانپذیر است و چنین کاری را خواهند کرد.

مورد مهم دیگری که اطلاعاتی ها در حضور کارگران احضار شده اعلام کرده اند، ادعای آنان مبنی بر خرابکاری فعالان عرب خارج نشین در اقلیم احواز است.  با توجه به سابقه نیروهای اطلاعات در این زمینه می توان نتیجه گرفت، ممکن است به زودی اتفاقات ناخوشایندی در اقلیم احواز رخ دهد که پشت پرده آن سازمان اطلاعات اقلیم احواز باشد، اما نیروهای سازمان اطلاعات به گونه ای می خواهند پیش از وقوع چنین رخدادهایی فرافکنی کنند و گناه هر عمل زشت و غیر انسانی را به فعالان سیاسی عرب خارج نشین نسبت دهند.

نویسنده: نوری حمزه

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى