در : صفحه اول » اخبار » نگرانی آمریکا از افزایش اعدام ها در ایران

نگرانی آمریکا از افزایش اعدام ها در ایران

نگرانی آمریکا از افزایش اعدام ها در ایران

ایالات متحده امریکا از روند رو به افزایش اعدام ها در ایران انتقاد کرد. به گزارش وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا، جن ساکی، سخنگوی این وزارت‌خانه، گفته است «روند قضایی ایران دارای نقص های بسیار جدی است و به همین دلیل ما نگران افزایش تعداد اعدام ها در این کشور هستیم».

به گفته خانم ساکی ایالات متحده همچنان نگران نقض حقوق بشر در این کشور است و از تمامی تلاش‌ها در جهت ایجاد آزادی‌های اولیه برای تمام ایرانی‌ها حمایت می‌کند.

این تازه‌ترین واکنش دولت آمریکا به اجرای بی رویه احکام اعدام در ایران است. پیش از این احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در ایران روز شنبه ۳۱ مه ۲۰۱۴ در گفتگو با یک روزنامه نگار عرب احوازی از گسترش بی رویه اعدام فعالان سیاسی و غیر سیاسی در ایران اعلام نگرانی کرده بود.

در اقلیم احواز شاهد هستیم که دو زندانی سیاسی احوازی به نام های خالد موسوی و علی چه بیشاط حدود دو ماه است که ممنوع الملاقات شده و دولت جمهوری اسلامی تهدید کرده است که آنها را اعدام خواهد کرد. موسوی و چه بیشاط حدود دو سال پیش به دلیل فعالیت های سیاسی بازداشت و تحت شدیدترین انواع شکنجه روحی و روانی قرار گرفتند. احکام اعدام آنها صادر گردیده و آن دو توسط نیروهای امنیتی رژیم از زندان دزفول به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.

تلاش های فعالان حقوق بشر و سازمان های بین المللی برای برقراری تماس با این دو زندانی و ملاقات آنان با خانوادهایشن هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

 

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى