در : صفحه اول » اخبار » هجوم وحشیانه نیروهای امنیتی به خانه های مردم در احواز

هجوم وحشیانه نیروهای امنیتی به خانه های مردم در احواز

پادماز- بنا به گزارشهای فعالان حقوق بشر احوازی از شهر های مختلف احواز و محمره و عبادان و خفاجیه، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با حمله به خانه های مردم عرب چندصد تن از فعالان مدنی احوازی را بازداشت کردند.

بنا به گزارش های رسیده از شهر احواز نیروهای امنیتی به کوی الثوره (علوی)، مناطق حاشیه نشین ملاشیه و کوی احواز و کوت عبدالله یورش برده و دهها تن از فعالان احوازی را به شکل وحشیانه ای بازداشت کرده است.

براساس فیلمهای منتشر شده نیروهای امنیتی با حمله به خانه های و تیراندازی در خیابانها و حمله به مردم عابر در خیابانها فضای رعب و وحشت را در مناطق مختلف شهر احواز حاکم ساخته است.

فیلمهای رسیده به خوبی نشان می دهد که چگونه نیروهای امنیتی با چماق و باتوم و اسلحه گرم به فعالان عرب حمله کرده و آنها را در برابر چشمان خانواده شان شکنجه شدید می دهند.

براساس این گزارشات نیروهای امنیتی با تراشیدن موهای سر بازداشت شدگان در درب خانه هایشان سعی در سرکوب روانی افراد بازداشت شده و خانواده های آنها دارد.

تاکنون نام معدودی از بازداشت شدگان گزارش شده است:

سید جاسم موسوی جوان ۳۳ ساله اهلی کوی الثوره احواز، و زامل حیدری به همراه زن و فرزندش، ماجد چلدوای، احمد حمری، دو برادر ماجد حیدری و جمیل حیدری .

در مناطق مختلف شهر احواز نیروهای امنیتی یا در خانه ها را با زور شکانده و یا از روی دیوار وارد خانه ها شده اند. شاهدان عینی حکایت از تیراندازی هوایی نیروهای امنیتی در درون خانه های بازداشت شدگان دارند.

این اقدامات نیروهای امنیتی ایران سبب وحشت و هراس کودکان و زنان در اوقات صورت گرفتن این حمله ها شده است. به گونه ای بنا به گفته شاهدان برخی از کودکان با شک روانی روبرو شده اند.

اینگونه اقدامات دولت ایران که منجر به ترس و رعب در خانواده ها شده است در راستای تنبیه جمعی خانواده محسوب شده و با تمامی بیانیه های جهانی حقوق بشر در تعارض است.

خانواده های بازداشت شدگان احوازی نیز درپی یافتن اطلاعی از سرنوشت فرزندان خود هستند. به دلیل وحشی گیریهای نیروهای جمهوری اسلامی تاکنون این خانواده ها نتوانسته اند مسئولی پاسخگو بیابند که اطلاعی از مکان بازداشت فرزندانشان به آنها دهد.

بنا به گفته فعالان حقوق بشر، در نتیجه فضای رعب و وحشت ایجاد شده و بستن راههای منتهی به کوی های انتفاضه خیز احواز، اطلاعی زیادی از نامهای بازداشت شدگان در دست نیست. فعالان حقوق بشر در تلاش هستند تا جزئیات بیشتری درباره صدهها بازداشتی احوازی گردآوری کنند.

بخش حقوق بشر / پادماز    

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى