در : صفحه اول » اخبار » توزیع ناعادلانه آب کشاورزی باعث مهاجرت مردم سوس می شود

توزیع ناعادلانه آب کشاورزی باعث مهاجرت مردم سوس می شود

توزیع ناعادلانه آب کشاورزی باعث مهاجرت مردم سوس می شود

رئیس سازمان کشاورزی منتصب تهران در اقلیم احواز گفت: در صورتیکه کشت شلتوک در احواز کاهش یابد، بسیاری از ساکنان شهرستان سوس برای تامین هزینه زندگی خود مجبور به مهاجرت می شوند.

خسرو چنگلوایی در نشست شورای اقتصاد اقلیم، از عدم توزیع یک نواخت آب در کشور پرده برداشت. او توزیع غیر عادلانه آب را از جمله چالش های اساسی  برشمرد و افزود: حجم بالایی از آب های با کیفیت و سالم در شهر های شمال کشور جاری هستند ولی متاسفانه آب موجود در اقلیم از کیفیت مناسبی برخور دار نیست. البیته ایشان نگفتند که کیفیت آب اقلیم احواز بنا به گفته های کارشناسان اروپایی حتی برای شست و شوی لباس و حیوانات نیز مضر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  تصریح کرد: اقلیم احواز از سال ۸۱ تاکنون افزایش سطح زیر کشت نداشته بلکه بر روی کیفیت و افزایش بهره وری زمین های موجود تلاش صورت گرفته است.

چنگلوایی با اشاره به تک کشتی بودن محصول شلتوک در شهرستان سوس گفت: در صورتی که بر اساس برنامه های سازمان جهاد کشاورزی کشور کشت محصول شلتوک در احواز کاهش یابد بسیاری از ساکنان شهرستان سوس برای تامین هزینه زندگی خود مجبور به مهاجرت می شوند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى