در : صفحه اول » حقوق بشر » پنج فعال مدنى در زندان احواز به حمایت فورى شما نیاز دارند

پنج فعال مدنى در زندان احواز به حمایت فورى شما نیاز دارند

execution

 

در تاریخ نهم ژانویه ٢٠١٣ احکام اعدام محمد على عمورى, جابر البوشوکه و برادرش مختار البوشوکه و معلمان زندانى  هاشم شعبانى, هادى راشدى  را به خانواده هایشان اعلام کردند.

مصاحبه با کامیل البوشوکه در برنامه ” برای آزدى زندانیان سیاسى” در کانال جدید, یکشنبه ١٧ فوریه  ٢٠١٣

پنج نفر زندانى سیاسى نامبرده  که در حال حاضر در  زندان کارون در شهر احواز بسر میبرند, در تاریخ هفتم جولاى ٢٠١٢ در شعبه ٢ داگاه انقلاب احواز به اعدام محکوم شدند. این زندانیان از  حق داشتن وکیل محروم بوده, مورد شکنجه هاى وحشیانه قرار گرفته اند  و در  ابتداى دستگیریشان به مدت ۹ ماه اجازه تماس با خانواده هایشان را نداشتند.

جابر البوشوکه ٢۸ ساله  و برادرش مختار البوشوکه ٢۶ ساله  در تاریخ ١٣ مارس ٢٠١١ دستگیر و هفت ماه در یکى از بازداشتگاه هاى مخفى تحت وحشیانه تری شکنجه ها قرار گرفتند. به نقل از خانواده این دو زندانى سیاسى, جابر ١٠ کیلو وزن کم کرده و دندانها و فکش را شکسته اند. مختار نیز در نتیجه شکنجه تا حدى حافظه اش را از دست داده است.

 هادى راشدى ٣۹ ساله, در تاریخ ٢۸ فوریه ٢٠١١ دستگیر شد. وى از بیمارى کبد, فشار روانى رنج برده و یک پایش در زیرشکنجه شکسته است.

 محمد على عمورى ٣۴ ساله, در دسامبر ٢٠٠٧ توسط نیروهای عراقى دستگیر شد و ۴ سال در زندان بسر برد که در طول این مدت به دلیل شلنجه هایى که شده است دچار  ناراحتیهاى روحى و جسمى گردیده است. علیرغم درخواست عفو بین الملل و یو ان  در ژانویه  ٢٠١١ به ایران دیپورت و توسط رژیم به زندان افکنده شد.

هاشم شعبانى ٣٢ ساله, در ١۶ فوریه ٢٠١١ دستگیر و تحت شکنجه قرار گرفت, یکى از شکنجه ها قرار دادن پاهاى هاشم در آب جوشیده بود.

 علاوه بر احکام اعدام پنج زندانى سیاسی نامبرده که توسط  قاضى سید محمد باقر موسوى در شعبه  دوم دادگاه انقلاب رژیم در شهر احواز صادر شده است, یک زندانى سیاسی دیگر به اسم رحمان عساکره نیز در ماه جولاى ٢٠١٢ به ٢٠ سال زندان محکوم شده است.

 بنابر آخرین خبر دریافتى به کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسى چهارشنبه  ششم فوریه  ٢٠١٣ علیرغم تقاضاى خانواده ها به جابر, مختار, هادی , محمد على و هاشم  ملاقات ندادند و فقط به انها اجازه تماس تلفنى با خانواده هایشان داده شد.

 علیرغم تهدید و فشار بر خانواده هاى این پنج زندانى سیاسى توسط رژیم  ,خانواده های نگران این پنج جوان به ااحکام فرزندانشان اعتراض کردند و  روز های دوم و سوم فوریه  ٢٠١٣ در مقابل محل زندگی خامنه ای تجمع کرده و خواهان لغو این احکام شدند. آنها همچنین طومارهای امضا شده توسط فرهنگیان,  دانش آموزان , دوستان و اقوام و همکاران این پنج نفر را تحویل مسئولین دفتر خامنه ای دادند.  همزمان با اعتراضات خانواده ها, اعتراضاتى  علیه این احکام اعدام در سطح بین المللى  از سوى  سازمانهاى جهانى مدافع حقوق انسانى صورت گرفته است. طبعا تا حال رژیم اسلامى عقب نشینى کرده است اما براى لغو حکم اعدام  پنج نفر زندانى فوق باید اعتراضات را وسیعتر کرد.

 تنها راه جلوگیرى از اعدام  جابر البوشوکه , مختار البوشوکه, هادى راشدى, محمد على عمورى, هاشم شعبانى و نجات جان آنها پیوستن تک تک شما عزیزان به اعتراضى سراسرى و و وسیع درکشورهاى مختلف میباشد. در مقابل زندان کارون و دادگاه انقلاب شهر احواز تجمع کنید و خانواده هاى این پنج زندانى را مورد حمایت قرار دهید.   اگر  در خارج از ایران زندگى میکنید دولت کشور محل اقامتتان را تحت فشار بگذارید که به رژیم اسلامى ایران فشار بیاورد  و خواستار لغو احکام اعدام این پنج نفر و آزاد کردنشان بشوند.

 یکشنبه ١٧ فوریه  ٢٠١٣ برابر با ٢۹ بهمن ماه ١٣۹١ در برنامه زنده تلویزیونى زندانیان سیاسى شرکت کنید و پیام همبستگى خود را به خانواده های این پنج زندانى سیاسى بفرستید.

شیوا محبوبى

سخنگوى کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسى در ایران

١۵ فوریه ٢٠١٣ برابر ٢٧ بهمن ماه ١٣۹١

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى