در : صفحه اول » اخبار » چهار ماه از بازداشت موقت روزنامه نگار احوازی می گذرد

چهار ماه از بازداشت موقت روزنامه نگار احوازی می گذرد

پادماز- بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از احواز با وجود گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت روزنامه نگار احوازی فواد آلبوفتله توسط اداره اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، وی همچنان در بازداشت موقت بسر می برد.

بنا به همین گزارشها فواد آلبوفتله روزنامه نگار احوازی به اتهام فعالیت روزنامه نگاری در رسانه های اجتماعی نظیر انیستاگرام، در حدود ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۲ مرداد سال ۱۳۹۹ شمسی (۱۲ اوت سال ۲۰۲۰) در منزل پدری اش در کوی رمضان شهر احواز توسط افراد لباس شخصی وابسته به اداره اطلاعات بازداشت شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

این فعالان حقوق بشر احوازی افزودند که ماموران لباس شخصی اطلاعات به هنگام بازداشت موبایل و کامپیوتر و دیگر وسایل شخصی فواد آلبوفتله را مصادره کردند.

این روزنامه نگار احوازی برای مدتی ناپدید بوده و خانواده اش هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت وی نداشتند. مراجعات آنها به مراکز امنیتی و قضایی در شهر احواز بی نتیجه بود و اطلاعی از وضعیت فرزند ناپدید شده خود نداشتند. مدتی بعد فواد اجازه پیدا می کند تا تماس تلفنی چند دقیقه ای با خانواده اش داشته باشد.

دو ماه بعد در روز ۱۷ مهرماه ۱۳۹۹ ( هشتم اکتوبر ۲۰۲۰) او را به زندان شیبان منتقل می کنند. تاکنون با گذر بیش از چهار ماه از بازداشت این روزنامه نگار احوازی اما وی همچنان در بازداشت موقت است و به دادگاه منتقل نشده است.

فواد آلبوفتله جوان ۳۶ ساله ساکن فاز دوم کوی رمضان احواز است و به دلیل فعالیت روزنامه نگاری در انیستاگرام بازداشت شده است.

وضعیت سلامتی این روزنامه نگار احوازی در روزهای اخیر وخیم گزارش شده است اما با این وجود مسئولان بیمارستان نه اجازه اعزام وی به بیمارستان را می دهند و نه اجازه ارسال دارو به وی را.

فعالان حقوق بشر احوازی از سازمانهای حقوق بشری اقدامات دولت ایران در بازداشت خودسرانه فعالان احوازی و استمرار بازداشت آنها برای مدت طولانی بدون هرگونه حق داشتن وکیل و بی اطلاعی کامل خانواده ها از سرنوشت فرزندانشان، اقدامی غیرقانونی و نقض آشکار حقوق بشر دانسته اند.

بخش حقوق بشر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى