در : صفحه اول » اخبار » گازهای شیمیایی در احواز بیش از ۳۰۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد

گازهای شیمیایی در احواز بیش از ۳۰۰۰ نفر را روانه بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری های ایرانی قائم مقام وزیر بهداشت در اقلیم احواز گفت: حدود ۳ هزار شهروند احوازی عصر دیروز شنبه دوم اکتبر ۲۰۱۳ بعد از بارندگی دچار تنگی نفس شده و در بیمارستان ها بستری شدند. گفته می شود که ستاد بحران با حضور فوق متخصصان آسم و آلرژی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

محمد حسن سرمست رئیس دانشگاه علوم پزشکی  احواز اشغالی در گفت و گو با خبرگزاری فارس متعلق به سپاه پاسداران، گفت: عصر دیروز بعد از بارندگی به صورت ناگهانی شاهد حضور حدود ۳ هزار نفر در سراسر استان به مراکز بهداشتی و درمانی بودیم که همگی آنها علایم مشابه تنگی نفس داشتند.

او افزود: هنوز علت بروز این حادثه معلوم نیست، حدس و گمانهایی در مورد اینکه ممکن است وجود مواد شیمیایی کارخانه های موجود در اقلیم احواز و شست و شوی آلودگی آنها در هنگام باران و ورود آنها به سطح زمین ممکن است عامل بروز این حادثه باشد مطرح است اما هنوز واقعاً نمی دانیم علت این پدیده چه بوده است و نمی توانیم اظهار نظر دقیق کنیم.

وی گفت: چنین پدیده ای تاکنون در احواز سابقه نداشته است و حتی در روزهای گذشته با مسئله ریزگردها مواجه نبوده ایم که این مسئله را به آن مرتبط کنیم. چندی پیش نیز سازمان بهداشت جهانی شهر احواز را آلوده ترین شهر جهان اعلام کرد.

هوای احواز اشغالی به دلیل وجود کارخانه های بزرگ تولید مواد شیمیایی، شرکت های توسعه نیشکر، کاهش میزان بارندگی، عملیات بی رویه سد سازی، انحراف آب رودخانه های اقلیم احواز به سوی مناطق فارس نشین، خشک شدن تالاب های بزرگ همانند هور العظیم و هور الفلاحیه، ریزگردهایی که از کشورهای همسایه به سوی منطقه روانه می شوند و دیگر برنامه هایی که رژیم به منظور پاکسازی نژادی در احواز به کار گرفته، سال هاست به شدت آلوده اعلام شده است.

بنا به گزارش های سازمان های پزشکی و درمانی دولت اشغالگر ایران در سالهای اخیر در اقلیم احواز شاهد رشد بسیار گسترده و خطرناک انواع بیماری های نظیر سرطان هستیم. گزارش شده است طی سال های اخیر ۲۰% شهروندان احوازی که فوت می کنند دلایل مرگ آنها آلودگی هوا و آلودگی آب شرب بوده است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى