در : صفحه اول » اخبار » یازدهمین تجمع اعتراضی کارگران قند احواز در مقابل استانداری

یازدهمین تجمع اعتراضی کارگران قند احواز در مقابل استانداری

صبح روز سه شنبه هشتم اسفند، ۸۰ کارگر کارخانه قند و تصفیه شکر احواز، برای یازدهمین بار طی سال جاری، در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایا و سایر مطالبات ۲۶ ماهه خود در مقابل درب ورودی ساختمان استانداری احواز تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، حسن لویمی، نماینده کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر احواز، درباره علت این تجمع گفت که ۸۰ کارگر این کارخانه بیش از ۲۶ ماه است که به سبب بلاتکلیفی کارخانه و تعطیلی خط تولید، حقوق دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی، کارگران بارها در مقابل نهاد‌های مختلف دولتی همانند استانداری و اداره کل صنعت و معدن و تجارت تجمع کرده‌اند اما به هیچ یک از این تجمعات پاسخ قاطعی از سوی مسئولان داده نشده است.

وی افزود که مالکیت این کارخانه بر عهده بانک های ملی و ملت بود که با افزایش مشکلات این واحد تولیدی با تصویب هیات دولت به وزارت صنایع جهت راه اندازی مجدد واگذار شد. اما چندی پس از معرفی و استقرار مدیر عامل جدید کارخانه، بازسازی و فعالیت مجدد کارخانه متوقف شد. بانک‌های ملی و ملت حاضر نیستند مسئولیت کارخانه را برعهده بگیرند و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز، با استناد به غیرقانونی بودن مصوبه دولت، روند بازسازی و راه اندازی مجدد کارخانه را متوقف کرده، که این مساله مشکلات زیادی برای کارگران ایجاد کرده است.

این تجمع اعتراضی تا بعد از ظهر امروز، ادامه داشت و تا آن زمان هیچ مسئولی از استانداری برای پاسخگویی در جمع کارگران حاضر نشده بود.

منبع: شهرزاد نیوز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى