در : صفحه اول » اخبار » یزله جوانان خلفیه در حق شهیدان هویت و فرهنگ عربی

یزله جوانان خلفیه در حق شهیدان هویت و فرهنگ عربی

یزله جوانان خلفیه در حق شهیدان هویت و فرهنگ عربی

امروز پنج شنبه ۳۰ ژانویه ۲۰۱۴ دهها تن از  شهروندان  شهر خلفیه با حضور در محل سکونت خانواده های هاشم شعبانی و هادی راشدی دو زندانی اعدام شده در این شهر، به سردادن شعارهای ملی در بزرگداشت شهادت این دو جوان روشنفکر پرداختند.

شهروندان عرب با در دست داشتن عکس های دو فعال فرهنگی عرب شهر خلفیه که دیروز خبر اعدام آنها از سوی اطلاعات احواز به خانواده هایشان ابلاغ شده بود، اقدام به خواندن شعارهای ملی و یزله کردند.

جوانان عرب شعارهایی در فداکاری و از خود گذشتگی هاشم شعبانی و هادی راشدی سر دادند. تجمع کنندگان به سرکوبگران و ظالمان حاکم هشدار دادند که زمانه تغییر خواهد کرد و ظلم و ستم همیشگی نخواهد بود.

شایان ذکر است که اداره اطلاعات خانواده های هاشم شعبانی و هادی راشدی را تهدید کرده بود که تنها حق برگذاری مراسم ختم در درون منزل خود فقط برای مدت ۲۴ ساعت را دارند.  اداره اطلاعات تاکیدا هشدار داده است که در صورت ادامه مراسم پس از ۲۴ ساعت و یا وسعت یافتن آن، با خانواده ها برخورد خواهد کرد!

تهدیدهای اداره اطلاعات در حالی صورت می گیرد که بر طبق سنت های مردم عرب مراسم فاتحه خوانی حتی بیش از یک هفته نیز به طول می انجامد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى