در : صفحه اول » حقوق بشر » از سال ۱۹۲۵ محکوم به اعدام هستیم!

از سال ۱۹۲۵ محکوم به اعدام هستیم!

حکم اعدام یازده شهروند عرب مهر تایید خورد. بر اساس برخی گزارشها روز سه شنبه ۱۵ اسفند حکم اعدام ۱۱ تن از شهروندان احواز در دادگاه تأیید و به آنان ابلاغ شده است. این افراد به اتهام تهدید علیه امنیت ملی  دستگیر و به اعدام محکوم شده اند. پیش از این نیزحکم اعدام جابر آلبوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی، مختار آلبوشوکه و محمد علی عموری پنج فعال فرهنگی عضو موسسه الحوار(گفتگو) به اتهام محاربه و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب احواز صادر و در دیوان عالی کشور در تهران تایید شده بود.

 درخواست برای دست یافتن به حقوق فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی ازسوی جوانان عرب تنها دلیلی است که رژیم فارس علاوه بر مخالفت با این گونه درخواست ها، درخواست کنندگانش را به اعدام محکوم میکند. از ابتدای استعمار اقلیم احواز در سال ۱۹۲۵ تاکنون، تمامی رژیم های که قدرت را درایران به دست گرفته اند با هزار و یک دلیل واهی هزاران تن از شهروندان بی گناه این اقلیم را راهی زندان یا چوبه دار کردند.

سرکوب مطالبات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی فعالان اقلیم عربستان درحالی صورت می گیرد که سردمداران رژیم سعی دارند با هزینه کردن هزاران میلیارد دلار از درآمدهای حاصل ازنفت این اقلیم در کشورهای از قبیل سودان،یمن، سوریه، فلسطین و… مذهب  تشیع را ترویج و توسعه دهند.

درهمین راستا چندی پیش دوروزنامه نگار اهل سودان و سوریه در گفتگو با نگارنده ، تصریح کردند مبالغی که ازسوی نمایندگان رژیم ایران در کشورشان هزینه می شود، غیر قابل تصور است. به گفته روزنامه نگار سودانی، نماینده رژیم آخوندی در کشورش یک سال گذشته با حضور در یکی از نشست های فعالان فرهنگی سودان علاوه بر قبول تمام هزینه های این نشست، مبلغ هنگفتی را به عنوان هدیه در اختیارمسئولان این نشست قرار داده است.

بنابراین اکنون می توان این سوال را مطرح کرد که چرا رژیم توتالیتر دولت فارسی و شیعی محور به منظور ترویج زبان فارسی و فرهنگ تشیع ، ثروت اقلیم احواز را در کشورهای مورد اشاره هزینه ، اما ساکنان این اقلیم را به دلیل انجام فعالیت های فرهنگی به تبلیغ علیه نظام و تهیدد علیه امنیت ملی متهم و آنها را به اعدام محکوم می کند؟سئوالی که به تصور نگارنده هیچ وقت پاسخ داده نخواهد شد.

با این حال رهبران رژیم  به خوبی می دانند ، استعمار احواز و دیگر اقالیم ملت های غیر فارس همچون ترک، بلوچ، لر، ترکمن و کرد روزی به پایان خود خواهد رسید. چرا که تاریخ جهان به خوبی نشان داده است، تمام حکومت های استعماری علی رغم تمام قدرتی که داشتند به پایان خود رسیده اند. بنابراین آن روز فرا خواهد رسید که شاهد سربلندی فعالان فرهنگی عرب و… و پایان استعمار رژیم فارس بر سایر اقالیم غیر فارس باشیم.

بقلم: سلطان خلیفه

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى