در : صفحه اول » اخبار » اظهارات متناقض عضو مافیای غیرعرب حاکم براحواز

اظهارات متناقض عضو مافیای غیرعرب حاکم براحواز

دراقدامی متناقض محمد باقر شریعتی نماینده بهبهان در پارلمان در گفتگو با خبرگزاری مهر، از دولت مرکزی ایران خواست تا به سیاست های ویرانگرش دراقلیم احواز پایان دهد. این عضو مافیای غیرعرب حاکم  اظهار داشت که وجود دیدگاه امنیتی نسبت به این اقلیم احواز سبب شده تا دولت مرکزی طرح های اقتصادی را به استان های دیگر منتقل کند.

این نماینده بهبهانی در پارلمان، از مرکز خواست تا نگاه امنیتی به اقلیم احواز را کنار گذاشته واین امر را بهانه عقب نگه نداشتن آن قرار ندهد. وی دراقدامی متناقض با رویکرد مافیای غیرحاکم بر احواز خواهان برچیده شدن موانع حضور یک عرب به عنوان استاندار شد.

اما از سوی دیگر این نماینده اظهار داشت که در مقایسه با جمهوری اسلامی، نظام پهلوی توجه بیشتری نسبت به توسعه اقلیم احواز داشته است. وی فاش کرد که در عهد جمهوری اسلامی نه راه های ارتباطی وخط ریلی استان تغییر کرده است و نه وضعیت بیکاری تحسن یاقته است. وی با اشاره به آمارهایی که اخیرا درباره درصد بیکاری در شهرهای مختلف کشور منتشر شده است گفت که هفت شهر اقلیم احواز درلیست بیست شهر اول کشور از لحاظ بیکاری قرار دارند.

وی هشدار داد که درصورت استمرار سیاست های دولت مرکزی درویرانی محیط زیست، تا ۱۰ الی ۲۰ سال آینده شاهد نابودی کلی اقلیم احواز خواهیم بود.

وی با اشاره به رواج تسنن درمیان جوانان عرب ورویگردانی آنها از دولت مرکزی ایران، خواستار انتخاب فردی عرب به عنوان استاندار شد.

تناقض در سخنان این نماینده بهبهانی در پارلمان جمهوری اسلامی زمانی روشن می شود که بدانیم شوشتری ها ودسبولی ها وبهبهانی ها(لورها) دهه هاست که امتیاز حاکمیت مطلق براقلیم احواز را از دولت مرکزی گرفته اند وبه شکل مستمر دولت مرکزی را از خطر فوری استقلال طلبان عرب هراسانده اند.

از طرف دیگر مقایسه وضعیت اقلیم در حال حاضر با دوره پهلوی نشان می دهد که مافیای غیرعرب از کاهش سرمایه گذاری دولت مرکزی وکاهش سرعت ورود مهاجران غیرعرب به اقلیم احواز هراسان شده است.

این سخنان دوپهلو وتناقض گونه حکایت از تامل مسئولان نظام وتلاش آنها برای ایجاد تغییراتی ظاهری درکادر مدیریتی اقلیم احواز دارد که به منظور مخفی نگه داشتن تبعیض همه جانبه اعمال شده علیه ملت عرب احواز صورت می گیرد.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى