در : صفحه اول » حقوق بشر » اعدام یک شهروند عرب در زندان کارون

اعدام یک شهروند عرب در زندان کارون

به گزارش منابع محلی، صبح پنج شنبه ۱۴ فوریه ۲۰۱۳ شخصی بنام صباح لویمی ٣٨ ساله متأهل و دارای دو فرزند از اهالی کوی “سید خلف ” احواز در زندان کارون اعدام شد. روز چهارشنبه ۱۳ فوریه طی تماسی تلفنی با خانواده لویمی از آنها خواسته شده که جهت ملاقات با صباح به زندان کارون مراجعه کنند.

 منابع محلی أضافه نمودند که صباح لویمی چهار سال پیش توسط اطلاعات به اتهامی مرتبط با مواد مخدر دستگیر و توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم و حکم اعدام وی نیز در دیوان عالی کشور تائید شد. به گفته یکی از بستگان شخص اعدامی نیروهای امنیتی حین دستگیری متهم و بازرسی منزل وی هیچ گونه دلیل و نشانه ای دال بر جرم مرتبط با اتهام موجه به او، پیدا نکرده اند. همچنین شخص اعدامی سابقه اعتیاد به مواد مخدر نیز نداشته است.

 قابل ذکر است که سازمانهای حقوق بشر از جمله عفو بین الملل ضمن درخواست توقف و لغو احکام اعدام در ایران ، در گزارش خود تاکید کرده که آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در ایران بیش از همه در خطر اعدام مربوط به مواد مخدر قرار دارد. طبق این گزارش ها افراد تهیدست جامعه و قومیتها بخشی از این قشر آسیب پذیر جامعه هستند که بیش از همه قربانی اعدام می‌شوند.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

۱۴ فوریه ۲۰۱۳

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى