در : صفحه اول » اخبار » بحران زیست محیطی همچنان در احواز قربانی می گیرد

بحران زیست محیطی همچنان در احواز قربانی می گیرد

بحران زیست محیطی همچنان در احواز قربانی می گیرد

پادماز- با فرارسیدن پاییز و آغاز بارش اولین بارانهای پاییزی، امسال نیز بسان دو سال گذشته هزاران تن از مردم احواز دچار مسمومیت شدید تنفسی شده و راهی بیمارستانها شدند.

بنا بر گزارشهای داخلی، طی هفته گذشته در حدود ۱۸ هزار تن از مردم احواز درپی مسمومیت تنفسی ناشی از استنشاق گازهای سمی در هنگام بارش باران، به بیمارستانها مراجعه کرده اند. بنا بر همین گزارشها بیش از ۶۰۰ نفر از مراجعه کنندگان بستری و ۲۲ نفر در بخش مراقبتهای ویژه ICU قرار دارند و بقیه مراجعه کنندگان به صورت سرپایی درمان شده اند.

بنا بر پژوهشهای صورت گرفته سوزاندن محصولات نیشکر به منظور برداشت محصول، باعث آلودگی شدید آسمان شهر احواز در فصل پاییز می شود. همچنین کارخانه های صنعتی فعال در اقلیم احواز هرگونه ضابطه زیست محیطی را رعایت نکرده و کسب سود بیشتر را بر رعایت سلامتی محیط زیست ترجیح می دهند. البته در این زمینه فعالان احوازی واگذاری کامل مدیریت اقلیم احواز به غیربومی ها را علت اصلی اینگونه نتایج فاجعه بار معرفی می کنند.

طی دو سال گذشته همزمان با بارش باران در ماه پاییز دهها هزار احوازی روانه بیمارستانها شده بودند. این حادثه فاجعه بار برای سومین سال متوالی در حالی تکرار می شود که دولت ایران هیچ اقدام قابل ملاحظه ای جهت مقابله با بحران زیست محیطی اقلیم احواز که خود نتیجه مستقیم سیاستهای نژادی دولت ایران است، اتخاذ نکرده است.

بخش خبر- جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى