در : صفحه اول » اخبار » حمله مسلحانه سپاه به روستاهای احوازی چند کشته و زخمی بجای گذاشت

حمله مسلحانه سپاه به روستاهای احوازی چند کشته و زخمی بجای گذاشت

پادماز- بنا به گزارشهای موثق رسیده از دشت میسان در اقلیم احواز، در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه سوم آوریل ۲۰۱۹ یگانهای مسلح سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران جهت شکستن سیل بندهای روستاهای حومه شهر خفاجیه به این روستاها یورش برده و در پی این حمله مسلحانه دو تن از روستائیان احوازی به قتل رسیده و بیش از ۱۱ تن زخمی شدند.

بنا به فیلم های منتشر شده، نیروهای سپاه ابتدا برق را در این منطقه قطع کرده سپس به روستائیان عرب که بشکل شبانه روز در کنار سیل بندها به نگهبانی و حفاظت از آنها می پرداختند، یورش برده و آنها را تیرباران کردند.

نیروهای سپاه با حمله به روستاهای صگور، جلیری و شاکریه در مسیر الله اکبر در دشت میسان و با به تیر بستن کشاورزان احوازی، برخی از سیل بندهای این روستاها را با تی ان تی منفجر کرده و این روستاها را زیر آب بردند. سپاه این اقدام خود را در راستای دستور ریس جمهور ایران روحانی و بمنظور حفظ سلامت سدها انجام داده است. روحانی طی روزهای گذشته به مسئولان نظامی و اداری اجازه داده است تا مناطق کشاورزی و روستاهای مسکونی را زیر آب ببرند تا از سدها در برابر ویرانی محافظت شود.

درپی مقاومت روستائیان عرب در برابر حمله سپاه شماری از این روستائیان کشته و یا زخمی شدند. همچنین نیروهای سپاه با حمله وحشیانه به منازل مسکونی در این روستاها دهها تن از فرزندان این روستاها را بازداشت کردند و آنها را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

این اقدام سپاه در غرقاندن روستای احوازی در حالی صورت میگیرد که دولت ایران از بازگردن مخازن عظیم تالاب العظیم جهت مهار سیلابها ممانعت می کند. این اقدام دولت ایران در راستای به دلیل وجود چاههای نفت در تالاب العظیم است.

بنا به فیلمهای منتشرشده نیروهای مسلح ایران به شدت در منطقه دشت میسان و شهر خفاجیه انتشار یافته و فضای امنیتی شدیدی را در این منطقه ایجاد کرده اند.

تصاویری از قربانیان این حمله سپاه:

  

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى