در : صفحه اول » اخبار » فرزندان خشمگین احواز انتفاضه ایستادگی در برابر غرقاندن احواز را استارت زدند

فرزندان خشمگین احواز انتفاضه ایستادگی در برابر غرقاندن احواز را استارت زدند

روز جمعه بعد از ظهر با تظاهرات جوانان خشمگین کوی عین الدوا در حومه احواز انتفاضه ملت عرب احواز در قیام علیه سیاست دولت ایران برای مصادره نصف اقلیم احواز آغاز شد.
صدها جوان خشمگین کوی عین الدوا تظاهرات خود را با شعار “این سرزمین شیرانی دارد که کسی جرّأت نزدیک شدن به آنها را ندارد” شروع کردند.
همزمان جوانان خشمگین در کوی همیشه انقلابی الثوره (کوی علوی) با آمدن به خیابانها مثل همیشه آتش انتفاضه احوازیها را شعله وو کردند.
در کوی مندلی و کوی ملاشیه نیز جوانان معترض حرکت اعتراضی خود را شروع کرده و بسوی کوی الثوره براه افتادند.
شعارها جوانان عرب در اولین ساعات انتفاضه شان علیه غرقاندن احواز توسط دولت ایران و اصرار دولت بر عدم بازکردن هور العظیم جهت جریان آب و محصور ماندن صدها روستاهای احوازی است.
شعارها به شرح زیر بود:
احواز سرزمین ماست و به کسی نمی بخشیمش
خواستند ما را ذلیل کنند اما نشد
با خون و جان نثار احواز می شویم
و….
همزمان در منطقه الحایی واقع در شمال احواز جوانان عرب تظاهرات کرده و علیه سیاست دولت ایران برای مصادره زمینهای روستاها و شهرهای غرق شده شعار دادند. جوانان خشمگین الحایی اقدام دولت ایران در رها کردن آب از سدها و بستن خروجی آبها در هور العظیم بمنظور اجبار مردم عرب به ترک سرزمین خویش را مورد اعتراض قرار دادند.
همچنین دهها تن از جوانان احوازی با در دست داشتن پلاکاردهایی از سازمان ملل خواستند تا با دخالت خود توطئه دولت ایران در غرقاندن در حدود یک میلیون احوازی و برنامه ریزی برای کوچ اجباری آنها خنثی کرده و ملت عرب احواز را از کشتار برنامه ریزی شده توسط دولت ایران نجات دهد.
این انتفاضه در حالی آغاز شده است که ایران نصف اقلیم احواز در آب غرقاندن و با بستن منافذ خروجی آب در تالاب العظیم قصد دارد تا مناطق غرق شده را برای مدت طولانی زیر آب نگه دارد و بدین گونه پاکسازی نژادی کند. این اقدام دولت ایران با دستور روحانی مبنی بر عدم ساخت روستای غرق شده و مردم این مناطق باید در جای دیگر اسکان داده شوند، همراه شده است. همچنین از قبل از آغاز توطئه اخیر سپاه تانک ها و مهمات سنگین در شهرهای مختلف احواز مستقر کرده است. همچنین دولت ایران صدها تن از تروریستهای الحشد الشعبی عراق را وارد احواز کرده و در خیابانهای احواز اسلحه به دست با خودروهایشان کارنوال راه انداخته اند.
با وجود این ملت عرب احواز مصرر است تا انتفاضه خود را ادامه داده و دولت را مجبور به بازکردن دریچه های تالاب العظیم کند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى