در : صفحه اول » دیدگاه » چرا ایران مناطق غرق شده احواز را بایکوت خبری می کند

چرا ایران مناطق غرق شده احواز را بایکوت خبری می کند

طی روزهای اخیر ایران دهها تن از فعالان مدنی احوازی را بازداشت کرده است. این أفراد نقش مهمی در امدادرسانی به صدها روستا و شهر غرق شده احواز داشتند.

ایران با بازداشت این فعالان چند هدف را دنبال می کند.

فعالیت این أفراد و حضور آنها در مناطق غرق شده واقعیتی که در حال وقوع است را رسوا کرد:

  • حضور این فعالان نشان داد که دولت تماشاچی فاجعه ای است که خود مسبب آن است. 

  • خشم و غضب مردم نسبت به اقدام دولت در غرقاندن احواز را نشان داد و از زبان مردم به تصویر کشید. تمامی مسئولان إیرانی که در مناطق غرق شده حاضر شدند توسط مردم مورد حمله قرار گرفته و شدیدترین توهینها حواله آنها شد.

  • درک مردم عرب از تصمیم دولت ایران در باز کردن سدها و در بسته نگه داشتن هور العظیم و دستور روحانی بر کوچ اجباری غرق شدگان را نشان داد.

  • وحدت و عزیمت غیرقابل وصف ملت عرب احواز در شهرهای غرق شده و در ساختن سیل بندهای چندکیلومتری و در جمع آوری امدادات مردمی و رساندن آنها به مناطق غرق شده را به خوبی نشان داد.

  • حس ملی مشترک احوازیها و همبستگی شهرهای مختلف احواز از شمال تا جنوب اقلیم احواز را به تصویر کشید. چندین احوازی تاکنون در راه إمداد به غرق شدگان جان خود را از دست دادند.

در مقابل :

  • از همه مهمتر دولت تماشاچی، که رئیس جمهور آن دستور بر کوچ اجباری صدها هزار عرب داده خود را در برابر حلقه های انسانی إمداد به غرق شدگان و سیل بندهای ساخته احوازیها ناتوان دیده و توطئه شوم خود را نیمه کاره متوقف می بیند. آبهایی که قرار بود عزیمت این ملت را بشکانند قدرت این ملت در مقاومت و وحدت این ملت را منجر شد.

  • آنچه رژیم را به شدت به وحشت انداخت آشکار شدن چهره واقعی رژیم برای عامه مردم عرب احواز است. رژیم کمتر زمانی خود را این چنین به شکل صریح در مقابل عامه مردم قرار  نداده است.

  • به همین دلایل رژیم ابتدا با روانه کردن سردارانش و شخصیتهای اش به مناطق غرق شده، سپس بازداشت فعالان مدنی و اجتماعی احوازی، امنیتی کردن جو عمومی بواسطه حضور سپاه و سگهای هارش نظیر حشد و حزب الله و غیره، در قرنطینه نگه داشتن آوراگان مناطق غرق شده در اردوگاهها و پادگانهای نظامی و منع به تصویر کشیدن مشقت هایشان، رواج شائعات مبنی بر قریب الوقوع بودن شکست سدها، عوامفریبی دستگاه تبلغیاتی رژیم و مصادره فداکاریهای مردمی در دفاع از وطنشان در برابر طرح پاکسازی نژادی رژیم و بسود رژیم جلوه دادن این فداکاریها همگی اقداماتی هستند که رژیم در دست انجام دارد تا توطئه شوم اش در کوچ اجباری بیش از نیم میلیون عرب احوازی را محقق سازد.

بخش دیدگاه – پادماز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى