در : صفحه اول » اخبار » حمله وسیع تبلیغاتی شرکت نفت ایران جهت خشکاندن هور العظیم

حمله وسیع تبلیغاتی شرکت نفت ایران جهت خشکاندن هور العظیم

edaimm

عوامفریبی شرکت نفت درباره منشاء ریزگرده ها در احواز

درپی حمله طوفانهای شن به اقلیم احواز طی هفته گذشته ، در نشستی که با حضور رئیس سازمان محیط زیست ایران برگزار شده است نماینده شرکت نفت ایران بار دیگر اظهارات غیرواقعی این شرکت درباره خارجی بودن منشاء ریزگرده ها در احواز را تکرار کرد. رزمی مدیر پدافند غیرعامل بحران در شرکت نفت اظهار داشت که ۹۰ درصد ریزگرده های احواز منشاء خارجی دارد.

مسئولان هواشناسی در اقلیم احواز طی هفته گذشته به صراحت اعلام کرده اند که منشاء طوفان شن در هفته گذشته، مساحت وسیع دشت خشک شده در فاصله احواز، عبادان ومعشور است.

پیشتر نیز مسئولان هواشناسی اعلام کرده بودند که منشاء طوفانهای شن طی فصلهای مختلف سال در اقلیم احواز، تالاب خشک شده العظیم است. در این زمینه روستائیان عرب ساکن در اطراف هور العظیم فیلمهایی از لحظه های برخاستن طوفان شن از تالاب العظیم را فیلم گرفته در یوتیوب منتشر کرده اند.

شرکت نفت ایران در یک دهه اخیر حمله تبلیغاتی وسیعی درباره ضرورت برداشت سریع از میدان نفتی آزادگان که یک میدان نفتی مشتر ک با عراق است را براه انداخته است. در این زمینه شرکت اعلام کرده است که قبل از آنکه عراق اقدام به برداشت از میدان نفتی آزادگان کند ایران می بایست این کار را با سرعت انجام دهد. با این کار شرکت نفت سعی دارد تا افکار عمومی را جهت سکوت بر تخریب کامل تالاب العظیم توسط این شرکت، آماده سازد.

شرکت نفت بیش از ۱۰۰ چاه نفت در تالاب العظیم برپا کرده و دهها کیلومتر جاده در این تالاب احداث کرده است و با استفاده از مشکلات ناشی از خشک شدن رودخانه کرخه بواسطه سدهای عدید ساخته شده در استانهای بالادست، این هور (تالاب) را بشکل کامل خشک کرده است.    

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى