در : صفحه اول » اخبار » حمله نیروهای امنیتی به معترضان علیه آلودگی هوا در شهر احواز

حمله نیروهای امنیتی به معترضان علیه آلودگی هوا در شهر احواز

biea

دهها تن از جوانان احوازی ساعت ۲۰ پنجشنبه ۵ فوریه جاری میلادی با تجمع در خیابان شیخ (خیابان نادری) در مرکز شهر احواز، علیه بی توجهی دولت نسبت به آلودگی شدید هوای این شهر اعتراض کردند. این تجمع اعتراضی احوازیها نسبت به سیاستهای فاجعه بار دولت مرکزی ایران با حمله نیروهای امنیتی و بازداشت شماری از معترضان روبرو شده است.

در این تجمع، جوانان احوازی با در دست داشتن دست نوشته هایی مردم را به امضای توماری اعتراضی نسبت به بی توجهی دولت به آلودگی شدید هوای احواز دعوت کرده اند.

این تجمع اعتراضی با وجود داشتن مجوز قانونی، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد حمله قرار گرفته و شماری از معترضان که بازداشت شده اند تاکنون خبری از وضعیت آنها نیست.

دولت مرکزی ایران با ساخت دهها سد بر روی رودخانه های اقلیم احواز و انتقال آب به فلات مرکزی ایران، سبب شده تا رودخانه ها و تالابهای مهم این اقلیم بشکل کامل خشک شوند و چرخه عظیمی از آلودگی آب و خاک و هوا در احواز بوجود آید. براساس آمارهای رسمی، در اثر طوفانهای شن و آلودگی وسیع محیط زیست در احواز میزان مرگ ومیر احوازیها در حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در پاسخ به افزایش اعتراضات احوازیها نسبت خشکاندن تالاب العظیم و خشک شدن رودخانه های اقلیم احواز، مسئولان دولت مرکزی ایران تنها به دفاع از انتقال آب به اصفهان پرداخته اند و اندک توجهی به فاجعه زیست محیطی صورت گرفته در احواز نشان نمی دهند. از طرف دیگر مسئولان غیربومی اقلیم احواز اعلام کرده اند که ۲۷ درصد نفت ایران در تالاب العظیم قرار دارد و به اینگونه حمایت رسمی خود از خشکاندن این تالاب توسط دولت را تاکید کرده اند.

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز    

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى