در : صفحه اول » اخبار » حکم اعدام برای چهار شهروند اهل فلاحیه

حکم اعدام برای چهار شهروند اهل فلاحیه

بنا بر گزارش های رسیده از احواز، چهار تن از شهروندان عرب از شهرستان فلاحیه (شادگان) طی حکم صادره در مورخه ۴/٠٩/٢٠١٢ و به کیفر خواست به شماره  ۹۰۱۰۴۳۶۳۰۰۴۰۰۷۹۱ به اعدام محکوم شده اند.

مقامات قضائی دو روز پیش تأیید احکام اعدام را به محکومین إبلاغ کرده اند. بر اساس این گزارش؛ عبدالرضا امیر خنافره، غازی عباسی، عبدالامیر مجدمی و شهاب عباسی به اتهام  محاربه با خدا و فساد فی الارض به اعدام محکوم شده اند.

در احکام جداگانه ای نیز  سه تن دیگر نیز به سه سال زندان در تبعید محکوم شده اند.

١-عبدالرضا امیر خنافره فرزند یونس متولد ١٣۶۶ مجرد، شاعر و ساکن شهر فلاحیه به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام با تناب چوبه دار محکوم شد.

٢- غازی عباسی فرزند احمد متولد ١٣۶١ مجرد و شاعر است. عباسی نیز به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام محکوم شده است.

٣-عبدالامیر مجدمی فرزند هوشنگ متولد ١٣۵٩ و متأهل، به اتهام محاربه و فساد فی الأرض محکوم به اعدام شده است.

۴-شهاب عباسی فرزند احمد متولد ١٣۶۵ و مجرد به اتهام محاربه و فساد فی الأرض به اعدام محکوم شده است . شهاب  عباسیهنگام مراجعه جهت دریافت کارت پایان خدمت در تهران دستگیر می شود.

۵- جاسم مقدم پیام فرزند سعید متولد ۱۳۶۴ و مجرد، به سه سال حبس در تبعید در زندان شهرستان اردبیل محکوم شده است.

۶-آقای سامی جدماوی نژاد فرزند عزیز متولد ۱۳۶۰ مجرد، به سه سال حبس در تبعید در زندان شهرستان اردبیل محکوم شده است.

۷- آقای هادی آلبوخنفرنژاد فرزند عبدالخضر متولد ۱۳۶۰ متاهل، به سه سال حبس در تبعید در زندان شهرستان اردبیل محکوم شده است.

افراد یاد شده برای مدت طولانی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات تحت شکنجه فیزیکی و روحی قرار گرفته اند.

تایید احکام  اعدام این چهار نفر به خانواده ها و محکومین به خانواده های این افراد  ابلاغ شده است. خانوادهای آنها از نهادها و فعالان حقوق بشری خواسته اند برای نجات فرزندان آنان اقدام کنند.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى