در : صفحه اول » اخبار » سومین زنجیره انسانی حفاظت از کارون در احواز اشغالی تشکیل شد

سومین زنجیره انسانی حفاظت از کارون در احواز اشغالی تشکیل شد

تعدادی از فعالان محیط زیست و تشکل های مردمی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ به صورت خودجوش و با حمل دست نوشته هایی در تجمع حفاظت از  رودخانه کارون در ساحل این رودخانه در احواز اشغالی حضور یافتند.

گفته می شود برخی از  امور همچون ناهماهنگی ها باعث شد جمعیت حاضر در تجمع امروز  نسبت به تجمع قبلی کمتر باشد. فعالان محیط زیست می گویند تنها دو ساعت زمان برای اطلاع رسانی برای تشکیل این زنجیره انسانی در اختیار داشتند و تعداد کسانی که  حضور یافتند زیاد نبود، هر چند در این فرصت کوتاه (۲ ساعته) هم تعداد قابل توجهی از مردم  در ساحل کارون حاضر شدند.

از مواردی که فعالان محیط زیست بیان کردند این است که امروز دریچه های سد ها در بالادست کارون باز شده اند و میزان جریان آب در رودخانه بیشتر از روزها و ماههای قبل بود.

فعالان امور محیط زیست می گویند کسانی که امروز در پشت پرده این اتفاق (افزایش آب در رودخانه) بودند، می خواهند برای بازدید کنندگان و تجمع کنندگان این را القاء کنند که اتفاق خاصی نیفتاده و با وجود تمام طرح های انحراف آب، کارون همچنان پر آب است!

همزمان با تجمع مردمی در ساحل کارون معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست دولت اشغالگر ایران  عصر امروز دوشنبه ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ بعد از شرکت در جلسه (شورای حفاظت از رودخانه کارون) به همراه استاندار منتصب و مدیرکل حفاظت از محیط زیست احواز اشغالی در ساحل رودخانه کارون حضور یافت تا با عوامفریبی، استمرار طرح های پاکسازی نژادی مناطق عرب نشین را با دقت و نیرنگ پیگیری کند.

در این میان فعالان محیط زیست گزارش دادند؛ در جلسه شورای حفاظت از رودخانه کارون در استانداری به عبدالله تمیمی نماینده منتصب دولت اشغالگر از شهر فلاحیه اجازه داده نشد که نظرات خود را در این جلسه بیان کند.

تمیمی در این مورد به خبرگزاری مهر گفته است: “دغدغه واقعی مردم را باید از زبان نماینده آنها شنید نه مدیرانی که به علت هزاران دلیل و مصلحت قادر به بیان اغلب واقعیت ها نیستند. اگر امروز مرکز نشینان با تصمیمات نسنجیده ضربات جبران ناپذیری به پیکره رودخانه کارون وارد می کنند بخشی از آن به این علت است که گزارشات مناسبی از درون استان به آنها نمی رسد”.

او افزوده است: با حالت قهر این جلسه را ترک کردم تا مردم بدانند برخی ها نمی خواهند واقعیت های زندگی آنها و ارتباط لاینفک آن با جاری بودن رودخانه کارون به گوش مسئولان برسد.

جلسه شورای کیفی رودخانه کارون و کارگروه آلودگی هوای احواز در حالی به ریاست معصومه ابتکار برگزار شد که سیر قهقهرایی و بی نظمی متعمدانه در اجرای آن باعث درگیری های زیادی شده است.

زنجیره حفاظت از کارون پیش از این دوبار برگزار شده و در آخرین مورد شهروندان احوازی با تشکیل زنجیره انسانی به طول پنج کیلومتر در کنار ساحل کارون انزجار خود را نسبت به عملکرد اشغالگرانه دولت ایران اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری ها و فعالان امور محیط زیست.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى