در : صفحه اول » اخبار » وزیر نفت: شرکت نفت اجازه ورود آب به هور العظیم را نمی دهد

وزیر نفت: شرکت نفت اجازه ورود آب به هور العظیم را نمی دهد

وزیر نفت: شرکت نفت اجازه ورود آب به هور العظیم را نمی دهد

پادماز: به گزارش منابع موثق، دیروز  دهم ماه آوریل ٢٠١٩ وزیر نفت إیران با حضور در محل میدان نفتی آزادگان إعلام کرد که شرکت نفت به هیچوجه اجازه وارد آب با تالاب العظیم را نمی دهد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت حسن روحانی در نشست دیروز در محل شرکت نفت در میدان نفتی آزادگان در حویزه تاکید کرد که به هیچ وجه اجازه زیر آب رفتن چاههای نفت را نمی دهد و غرق شدن صدها روستای عرب نشین مشکل شرکت نفت محسوب نمی شود. 

بنا به گزارش رسیده، زنگنه تمامی ماشین آلات شرکت نفت أز تمامی اقلیم أحواز را بسیج کرده و إعلام حالت فوق العاده کرده است. وزیر نفت إیران از کادر إجرائی شرکت نفت خواسته است تا بشکل شبانه روز کارکنند و خاکزیزهای أطراف تالاب العظیم را بلندتر سازند.

وی أز مسئولان شرکت نفت خواست تا حرکت سیلابها را لحظه به لحظه دنبال کنند و أز حویزه تا محمره هرجا لازم باشد به سرعت وارد میدان شده و با احداث خاکریز اجازه ورود آب به أین تالاب را ندهند.

أین اقدام شرکت نفت و حمایت سپاه أز أین اقدام در حالی صورت می گیرد که صدها روستای عرب نشین برای روزها در آب غرق شده اند. همچنین صدها هزار تن أز مردم عرب أحواز در شهرهای حمیدیه، عین الدوا، خفاجیه و حویزه و بسیتین در محاصره آب هستند و أز دولت إیران می خواهند تالاب العظیم را بروی آبها باز کرده تا آنها نجات یابند.

مخالفت دولت إیران با بازکردن تالاب العظیم تاکنون منجر به مرگ چندین أحوازی و آواره شدن صدها هزار نفر شده است.

پادماز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى