در : صفحه اول » حقوق بشر » محکومان به اعدام احوازی به اعتصاب غذا ادامه می دهند

محکومان به اعدام احوازی به اعتصاب غذا ادامه می دهند

اعتصاب غذا

شش تن از فعالان فرهنگی عرب احوازی محکوم به اعدام در اعتصاب غذا به سر می برند. یابر آلبوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی، مختار آلبوشوکه، محمد علی عموری پنج فعال فرهنگی عضو موسسه الحوار در شهر خلفیه بودند که پس از بازداشت حکم اعدام گرفته اند. رحمان عساکره دیگر عضو موسسه الحوار نیز به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود.

فعالان حقوق بشر از احواز گزارش دادند؛ همه شش فعال فرهنگی عضو موسسه الحوار در اعتراض به احکام صادره بر علیه خود اقدام به اعتصاب غذا کرده اند. اعتصاب کنندگان وارد روز نهم اعتصاب غذا خود شده اند.

از سوی دیگر مسئولان زندان کارون احواز که زندانیان یاد شده در آنجا نگهداری می شوند به فشار های روانی بر علیه زندانیان یاد شده روی آورده اند.

فعالان حقوق بشر می گویند امروز یکشنبه ۱۰ مارس ۲۰۱۳ یکی از مسئولان امنیتی زندان کارون در تماس تلفنی با خانواده های زندانیان از آنها خواسته است که از فرزندان زندانی خود بخواهند که اعتصاب غذا را پایان دهند.  از سوی دیگر زندانیان نامبرده درخواست خانواد ها و تهدید های مستمر مسئولان زندان را نپذیرفته و به اعتصاب غذا ادامه داده اند.

احکام اعدام پنج زندانی عرب یاد شده در ۱۷ تیرماه سال ۹۱ در شعبه دو دادگاه انقلاب احواز صادر و در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی فرج اللهی تایید شده بود. متهمان در دفاعیه خود به قاضی پرونده گفته بودند که تمامی اعترافات درج شده در پرونده صحت ندارد و آنها تحت شکنجه جسمی و فشار های روانی مجبور به اعترافهایی شده اند که به هیچ وجه از آنها اطلاعی نداشته اند.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر

١٠/٣/٢٠١٣

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى