در : صفحه اول » اخبار » دادگاه ۳ فعال عرب شهر سوس به دلیل وخامت حال زندانیان، لغو شد

دادگاه ۳ فعال عرب شهر سوس به دلیل وخامت حال زندانیان، لغو شد

 

  susiana

فعالان در تبعید: در هجدهمین روز اعتصاب غذای سه زندانی عرب شهر سوس(شوش)؛ حال زندانیان وخیم گزارش می شود.

 سه زندانی عرب علی چبیشات، سلمان چایان و سید یاسین موسوی از ۱۰ جولای سال جاری دراعتراض به فشارها و شکنجه های مداوم در زندان اداره اطلاعات احواز دست به اعتصاب غذا زده اند.

  بیش از هشت ماه از بازداشت این افراد می گذرد ولی وضعیت حقوقی پرونده اینان همچنان بلاتکلیف باقی مانده است و پیگیری های خانواده ها در این زمینه نیز بی نتیجه باقی مانده است.

 درهمین رابطه هفته گذشته، وقت  از پیش تعیین شده دادگاه این زندانیان نیز به دلیل اعتصاب غذا و وخامت حال متهمین لغو و به تاخیر افتاد!

 همچنین بنا بر اطلاع ” کمپین صلح فعالان در تبعید”، ملاقات خانواده ها با متهمین علیرغم وعده های قبلی؛  و هنگام رسیدن خانواده ها “بعد از طی ١٢٠ کیلومتر” به ستاد خبری اداره اطلاعات احواز، لغو شد.

 گفتنی است در بین زندانیان، وضعیت علی چبیشات وخیم گزارش می شود.

مدتی پیش  اداره اطلاعات احواز، اعضای خانواده متهمین را به ستاد خبری دعوت کرده و فیلم اعترافات متهمان را به خانواده ها نشان داده و آنها را متهم به دست داشتن در انفجار لوله گاز سوس کرده اند. در روز چهارشنبه ٢۶/۶/٢٠١٣ نیز کانال ” پرس تی وی” اعترافات علی چبیشات، سید یاسین موسوی و سلمان چایان  را نشان داد و آنها را به تروریست بودن و انفجار لوله گاز سوس متهم کرد.

 فعالان حقوق بشر در احواز ضمن محکومیت این شیوه رفتار با زندانیان، اعلام کردند: نیروهای امنیتی با این شیوه اعتراف گیری از فعالان عرب آنها را مجبور به  اعترافات دروغین در کانال ” پرس تی وی” نموده، تا زمینه را برای صدور احکام سنگین همچون اعدام را مهیا سازد.

منابع مطلع از احواز به ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” گزارش داده اند که این افراد از اعضای موسسه فرهنگی شباب السوس ( جوانان شوش) می باشند که به اتهام همکاری در انفجار خط لوله گاز شهر شوش دستگیر شده اند. اتهامی که  به شدت توسط این زندانیان رد شده است.

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى