در : صفحه اول » اخبار » پخش بخش هایی ازاعترافات اجباری فعالان عرب سوس درپرس تی وی

پخش بخش هایی ازاعترافات اجباری فعالان عرب سوس درپرس تی وی

منابع حقوق بشری از احواز گزارش داده اند که دربیست وپنجمین روز اعتصاب غذای سه زندانی اهل سوس(شوش) در زندان اداره اطلاعات احواز، وضعیت جسمانی سید یاسین موسوی وعلى چبیشات به شدت وخیم شده است. بنا بر همین گزارش ودرپی وخامت حال سید یاسین موسوی و على چبیشات، این دو زندانی عصر روز شنبه هفته جاری در میان محافظت شدید نیروهای امنیتی، به بیمارستان فاطمه الزهرا احواز انتقال داده شده اند.

 علی چبیشات، سلمان چایان و سید یاسین موسوی، سه زندانی اهل شهرستان سوس، در زندان اداره اطلاعات احواز هستند که از ۱۰ جولای سال جاری در اعتراض به فشارها و شکنجه های شدید در اعتصاب غذا به سر می برند.

 طبق گزارش های رسیده، هفته گذشته وقت از پیش تعیین شده دادگاه این زندانیان نیز به دلیل اعتصاب غذا و وخامت حال متهمین، لغو و به تاخیر افتاد! و از ملاقات خانواده ها با فرزندانشان، علیرغم وعده های قبلی جلوگیری بعمل آمد.

 گزارشات قبلی از نمایش فیلم اعترافات اجباری این زندانیان برای اعضای خانواده ها توسط اداره اطلاعات احواز، در ستاد خبری احواز حکایت دارد.

 طبق آن گزارش در روز چهارشنبه ٢۶/۶/٢٠١٣ کانال “پرس تی وی” نیز اعترافات  علی چبیشات، سید یاسین موسوی و سلمان چایان  را نشان داد و آنها را به تروریست بودن و انفجار لوله گاز سوس متهم کرد.

 بنا بر آخرین گزارش ها و ویدئوی ارسالی از سوی فعالان حقوق بشر احوازی، “پرس تی وی” در تاریخ مذکور تنها اقدام به پخش تیتراژی تبلیغاتی اعترافات متهمان کرده و هنوز فیلم کامل آن از سوی این خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران پخش نشده است.

 فعالان حقوق بشر در احواز ضمن محکومیت این شیوه رفتار با زندانیان، اعلام کردند: نیروهای امنیتی با این شیوه اعتراف گیری از فعالان عرب آنها را مجبور به  اعترافات دروغین در کانال “پرس تی وی” نموده، تا زمینه را برای صدور احکام سنگین همچون اعدام را مهیا سازد.

 همچنین اعتصاب کنندگان به خانواده هاى خود گفته اند که در اعتراض به شکنجه و اخذ اعترافات اجبارى و انتساب اتهامات دروغین به آنان توسط نیروهاى اطلاعات احواز و همچنین در اعتراض به بدرفتارى و شرایط نامطلوب زندان کارون، دست به اعتصاب غذا زده اند.

منابع مطلع از احواز گزارش داده اند که این افراد از اعضای موسسه فرهنگی شباب السوس (جوانان شوش) هستند که به اتهام همکاری در انفجار خط لوله گاز شهر سوس دستگیر شده اند. اتهامی که  به شدت توسط این زندانیان رد شده است.

تیتراژ “پرس تی وی” از اعترافات اجباری ۳ زندانی شهر سوس پیش از برگزاری دادگاه و صدور حکم متهمان

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى