در : صفحه اول » اخبار » واکنش سپاه به حوادث ورزشگاه سهند

واکنش سپاه به حوادث ورزشگاه سهند

اهتزاز پلاکارد” آذربایجان جنوبی، ایران نیست” در ورزشگاه سهند تبریز لرزه بر جان نیروهای امنیتی ایران انداخته است.

به گزارش آذوح علیرغم آن که مامورین انتظامی و نیروهای امنیتی با حضور پرشمار در ورزشگاه سهند تبریز و برقراری پستهای بازرسی متعدد در ورودیهای استادیوم درصدد جلوگیری از اهتزاز آن پلاکارد بودند، هواداران و فعالین سیاسی با درایت تمام و استفاده از روشهای جدید توانستند مزدوران رژیم را سردرگم نمایند. جالب آن که ایجاد مسیرهای موازی و سردرگم کردن مامورین باعث شد حتی مزدوران رژیم گمان کنند پلاکارد را یافته اند و آن را از بین برده اند!

با این حال آن چه که انتظار نیز می رفت، واکنش شتابزده و آشکار رسانه های حکومتی و امنیتی است. سایت جوان آنلاین وابسته به روزنامه ی جوان(روزنامه ی سپاه) در یادداشت ویژه ی خود با اشاره به دیدار تیم تراکتورسازی می نویسد: “شاید اگر همان روز اولی که چنین شعارهایی با تعصب کورکورانه در ورزشگاه یادگار امام (ره) سر داده می‌شد جلوی آن را می‌گرفتیم امروز مجبور نبودیم چنین تأسف بخوریم که در حضور بیگانگان و آنها که تمامیت اراضی‌مان را نشانه گرفته‌اند چنین از خودی‌ها ضربه بخوریم و شاهد جدایی‌طلبی عده‌ای معلوم‌الحال باشیم.

تأکید می‌کنیم که باید برای بازی‌های آینده تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا و حتی رقابت‌های باشگاهی برنامه‌ریزی دقیق و جامعی انجام شود تا از حضور این عده قلیل در ورزشگاه جلوگیری به عمل آید که گفتیم این وظیفه ابتدا بر عهده مسئولان استان و باشگاه تراکتورسازی و بعد از آنها مردم متعقد تبریز است که اگر خدای ناکرده در انجام آن اهمال و سستی انجام دهند آن وقت بر فدراسیون فوتبال است که به رغم خواست مردم تبریز محل بازی‌های تراکتورسازی را به جای دیگر منتقل کند”.

به عبارت دیگر، سپاه علنا ملت آذربایجان را به برخورد شدید و بازداشت های گسترده تهدید می نماید. آینده ی بسیار نزدیک، و خبرهای بسیار خوش آتی، نشان خواهد داد پیروزی با چه کسی است.

شما را به خواندن یادداشت سپاه ایران دعوت می نماییم:

آذربایجان ایران

فریدون حسن

جوان‌آنلاین: یک پیروزی ارزشمند و دندان‌شکن برابر حریفی که در همه زمینه‌ها سعی در مقابله با نظام اسلامی ما دارد، اما این پیروزی بزرگ به کاممان تلخ شد وقتی دیدیم زمانی که تصور داشتیم همه با هم متحد هستیم و به نام ایران به دروازه اماراتی‌ها حمله می‌کنیم عده‌ای شعار جدایی‌طلبی سر می‌دهند و پارچه نوشته‌ای را به دید عمومی می‌گذارند که آذربایجان از ایران نیست.

بی‌تردید حساب این عده قلیل از مردم دلاور و ولایتمدار آذربایجان و تبریز جداست ولی مثل اینکه این مسئله در تبریز و برای تراکتورسازی تبدیل به امری عادی شده است. کافی است کمی به عقب برگردیم، این چهارمین فصلی است که تراکتورسازی در لیگ‌برتر فوتبال کشور حضور دارد. درست از روزی که سرخ‌های تبریز دوباره گام به سطح اول فوتبال کشور گذاشتند عده‌ای سعی کردند تا وانمود کنند که حق مردم تبریز طی سال‌های عدم حضور در لیگ‌برتر خورده شده و آنها و تیمشان برترین‌های فوتبال باشگاهی ایران هستند و این در حالی بود که جامعه فوتبال به سبب حضور پرشور تبریزی‌ها در رقابت‌های لیگ بسیار خوشحال و مسرور بود ولی این عده از این مسئله سوءاستفاده کردند و از آب گل‌آلود برای خود ماهی صید کردند.

طی سه فصل گذشته بارها شاهد بودیم که شعار‌هایی با مضمون پان ترکیسم در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز سرداده شد، بارها دیدیم که برخی با دست علامت‌های خاصی را نشان دادن و بارها تماشا کردیم که پرچم کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان در این ورزشگاه دست به دست شد، حتی کار به جایی رسید که دو فصل قبل علی دایی سرمربی وقت پرسپولیس با ابراز تأسف از حوادثی که در ورزشگاه روی داد در کنفرانس پس از بازی گفت: «جای تأسف است که پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی امروز در تبریز شعار پان ترکیسم و جدایی‌طلبی سر داده می‌شود».

تمام این اتفاقات را دیدیم و هرگز دم برنیاوردیم، اما امروز دیگر جای سکوت نیست، تراکتورسازی نماینده فوتبال ایران است،‌نه جای دیگری. علاقه‌مندان این تیم نیز با هر عقیده و نظری باید این حقیقت را قبول کنند و چاره‌ای هم جز آن ندارند، ‌تراکتورسازی تیمی از لیگ‌برتر فوتبال ایران است و مهم‌تر از آن آذربایجان تکه‌ای ارزشمند و جدانشدنی از خاک مقدس ایران اسلامی است. شاید اگر همان روز اولی که چنین شعارهایی با تعصب کورکورانه در ورزشگاه یادگار امام (ره) سر داده می‌شد جلوی آن را می‌گرفتیم امروز مجبور نبودیم چنین تأسف بخوریم که در حضور بیگانگان و آنها که تمامیت اراضی‌مان را نشانه گرفته‌اند چنین از خودی‌ها ضربه بخوریم و شاهد جدایی‌طلبی عده‌ای معلوم‌الحال باشیم.

تکرار می‌کنیم که حساب مردم تبریز و علاقه‌مندان واقعی تراکتورسازی و فوتبال ایران از این عدهجداست، ولی برخورد با این عده و جلوگیری از عدم تکرار آن اقدام قاطع و انقلابی مردم تبریز و مسئولان باشگاه تراکتورسازی و مسئولان استان را می‌طلبد که تمام ایران در انتظار آن است.

اینکه عنوان شود تراکتورسازی و تبریز جدای ایران است و بحث‌های نژادپرستانه مطرح شود اصلاً در شأن و منزلت فرهنگ ایرانی و آذربایجان آن نیست، تراکتورسازی عصر سه‌شنبه در حالی سه بر یک الجزیره امارات را برد که دو گل از سه گل این تیم را سیدصالحی و جواد کاظمیان به ثمر رساندند که نه اهل تبریزند و نه آذری‌تبار، گل سوم را هم ابراهیم‌زاده به ثمر رساند یعنی اینکه در کسب این نتیجه به نوعی جای جای ایران با هم دست اتحاد دادند و کاری کردند تا اماراتی‌ها شکست خورده و مغموم ایران را ترک کنند.

این پیروزی بزرگ به نام ایران اسلامی ثبت شد و جای هیچ تردیدی در آن نیست، تأکید می‌کنیم که باید برای بازی‌های آینده تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا و حتی رقابت‌های باشگاهی برنامه‌ریزی دقیق و جامعی انجام شود تا از حضور این عده قلیل در ورزشگاه جلوگیری به عمل آید که گفتیم این وظیفه ابتدا بر عهده مسئولان استان و باشگاه تراکتورسازی و بعد از آنها مردم متعقد تبریز است که اگر خدای ناکرده در انجام آن اهمال و سستی انجام دهند آن وقت بر فدراسیون فوتبال است که به رغم خواست مردم تبریز محل بازی‌های تراکتورسازی را به جای دیگر منتقل کند.

در پایان یادآور می‌شویم که تراکتورسازی و تبریز به نام ایران بوده، هستند و خواهند ماند و تیر آن عده معدود و کم که سودای جدایی‌طلبی در سر دارند به سنگ می‌خورد.

منبع: آذوح

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى