در : صفحه اول » اخبار » استمرار بی اعتنایی نظام به پدیده گردوغبار در احواز

استمرار بی اعتنایی نظام به پدیده گردوغبار در احواز

استمرار بی اعتنایی نظام به پدیده گردوغبار در احواز

پادماز- در حالیکه امسال نیز مانند سالهای گذشته گردوغبار شهر احواز را در برگرفته است با نزدیک شدن فصل تابستان وگرمای بالای ۵۰ درجه، بی اعتنایی مسئولین به پدیده گردوغبار باعث نگرانی مردم شده است .

به رغم اینکه هوای احواز در چند روز گذشته به شدت آلوده به گردوغبار بوده است سخنان مسئولان از عدم وجود اراده جدی برای حل معضل پدیده گردوغبار در احواز خبر میدهد.

در همین راستا احمد سیاحی معاون هماهنگی امور عمرانی احواز گفته است هیچ اعتباری برای مقابله با ریزگردها به احواز اختصاص نیافته است.

سیاحی با بیان اینکه هیج اعتباری برای مقابله با پدیده گردوغبار به احواز پرداخت نشده است از عدم تعهد دولت و شرکت نفت به تعهدات خود در زمینه مقابله با پدیده گردوغبار خبر داد.

 در حالی که کارشناسان علت اصلی بحران زیست محیطی احواز را سیاستهای نزادپرستانه نظام و انتقال آب رودخانه های احواز به شهرهای مرکزی ایران و  خشکاندن رودخانه های کارون وکرخه و همچنین خشکاندن تالابهای احواز می دانند؛ مسئولان دولتی ایران با معرفی منشاء خارجی بعنوان کانون اصلی طوفانهای شن، خود را معاف از هرگونه اقدام عملی می دانند.

 

بخش اخبار – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

التیار الوطنی العربی الدیمقراطی فی الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى