در : صفحه اول » اخبار » بزرگان مردم عرب خواستار پایان دادن به کوچ اجباری مردم شدند

بزرگان مردم عرب خواستار پایان دادن به کوچ اجباری مردم شدند

پادماز- بنا به گزارشهای رسیده از روستاهای دشت میسان، بزرگان مردم عرب اهالی این روستا به شدت در برابر فشارهای سپاه ایران برای کوچ اجباری مردم عرب ایستاده اند و از مردم ساکن این روستاها خواسته اند تا روستاهایشان را به سپاه نسپارند تا طعمه آبها نشوند.

بنا به فیلمهای منتشر شده مردم عرب روستاهای آلبوحمادی و مردم خفاجیه و مردم روستای ابوحمیظه حاضر نیستند از روستاهایشان خارج شوند. این در حالی است که سپاه صدها هزار تن از مردم عرب شهرستانهای دشت میسان و حمیدیه و بسیتین و حویزه را تهدید به غرق شدن در آبهایی که قرار است بعد از ظهر روز شنبه ششم آوریل ۲۰۱۹ از سد کرخه رها شود.

مردم عرب در روستاهای مختلف احواز با امکانات محدود خود در برابر آبهای رها شده از سدهای نژادی دولت ایران ایستاده اند. فیلمهای منتشر شده نشان می دهد که چگونه جوانان عرب با سینه های خود در برابر رودخانه های کارون و کرخه ایستاده اند و تاکنون اجازه نداده اند تا طرح دولت ایران برای استفاده ابزاری از بالارفتن آب سدها به منظور کوچ اجباری مردم عرب و نابودی روستاهایشان بمنظور پاکسازی نژادی در احواز، به نتیجه برسد.

جوانان عرب در مقابل تهدیدهای سپاه به غرق شدن در آبهای سد کرخه در صورت عدم کوچ از روستاهایشان، از دولت ایران خواسته اند تا دروازه های تالاب العظیم را به روی آبها رها شده از سدها باز کرده و به جای نابودی روستاها اجازه بدهند تا تالاب العظیم این آبها را کنترل کند.

گفتنی دولت ایران با ایجاد سیل بندهای مرتفع در اطراف تالاب بزرگ العظیم اجازه ورود آب به این تالاب که نقش تاریخی در مهار آبها دارد، نمی دهند. با این کار دولت ایران چاههای نفتی میدان آزادگان را از گزند آبهای رها شده از سدها دور نگه می دارد.

   بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى