در : صفحه اول » اخبار » ممانعت از ورود آبها به تالاب العظیم، بمنظور حفاظت از میدان نفتی آزادگان

ممانعت از ورود آبها به تالاب العظیم، بمنظور حفاظت از میدان نفتی آزادگان

پادماز- طی روزهای اخیر که دولت ایران به بهانه بالا آمدن آب مخازن سدها بخشی وسیعی از اقلیم احواز را در آب سدها غرقاند، این رژیم اجازه ورود آب سدها به تالاب العظیم را نمی دهد.

بنا به گزارشهای تصویری ارسالی از تالاب العظیم دولت ایران با احداث سیل بندهای مرتفع اجازه ورود آب رها شده از سدها را به این تالاب بزرگ نمی دهد. این اقدام دولت ایران بمنظور حفاظت از میدان نفتی آزادگان است.

کشاورزان عرب در مقابل می گویند: سدهایی که در تابستانها زندگی احوازیها را به شدت مختل کرده اند؛ خود ساخته و پرداخته رژیم هستند. حالا که سدها پر از آب شده اند چرا باید ما کشاورزان بی بضاعت هزینه این سیاست غلط دولتی را پرداخت. چرا دولت حاضر نیست آبها را به تالاب العظیم هدایت کند. در عوض رژیم با نیروهای مسلحش به روستاهای عرب حمله می برد و سیل بندها را می شکند و روستاها را غرق می کند و دار وندار ما روستائیان را از بین می برد.

فعالان احوازی این اقدام دولت ایران را پرداخت هزینه سیاستهای غلط رژیم در سدسازی انبوه از جیب روستائیان عرب می دانند. دولت ایران در غیاب هرگونه مانع اخلاقی و عملی و در غیاب هرگونه نظارت بین المللی خود را مجاز می داند تا ملت عرب احواز را بشکل دستجمعی مجازات کند.

این فعالان احوازی معتقند که دولت ایران از هر فرصتی برای ضربه زدن به مردم عرب احواز کوتاه نمی آید. در سالهای عادی سدها مردم عرب احواز را تنشنه نگه می دارند تا با مرگ کشاورزی مجبور به کوچ اجباری شوند و اکنون که آب سدها زیاد شده است این مردم را در آب سدها غرق می کنند تا آنها را مجبور به کوچ اجباری کنند.

این اقدامات ایران در موازین جهانی حقوق بشر به عنوان مجازات دست جمعی ملت عرب احواز از سوی دولت ایران محسوب می شود. عاملان این مجازات دست جمعی جنایتکار هستند و می بایست به سزای اعمالشان برسند.

بخش خبر – پادماز

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى