در : صفحه اول » سیاسی » جزئیات هجوم وحشیانه سپاه به کشاورزان احوازی

جزئیات هجوم وحشیانه سپاه به کشاورزان احوازی

جزئیات بیشتر از هجوم نیروهاى امنیتى به سیلزدگان دشت آزادگان و مجروح شدن ۳۰ شهروند عرب/آیا تیرباران سیلزدگان، امدادرسانى است؟!

بامداد چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۸؛ نیروهاى گروه تخریب سپاه قصد داشتند که سیلبند روستاهاى جلیزى، صگور وشاکریه را بشکنند که با مقاومت مردم روبرو شدند. در ابتدا بطرف مردم گاز اشک آور شلیک کرده که بعد از رسیدن نیروهاى دیگر سپاه و یگان ویژه وضعیت به درگیرى کشیده شد. در این هجوم ودرگیرى با سیلزدگان ۱۵۰۰ نفر از نیروهاى سپاه، بسیج و یگان ویژه شرکت کردند.

بعد از هجوم و درگیرى با مردم و مجروح کردند بیش از ۳۰ شهروند عرب از اهالى روستاهاى مسیر الله واکبر دشت آزادگان، نیروهاى تخریب توانستند ۵۰ متر از سیلبند را با مواد تى ان تى منفجر کنند که سپس وسعت آن به ۱۵۰ متر رسید وبیش از ۴۵۰ هکتار از زمینهاى کشاورزى مردم زیر آب رفت.
بنا به گزارش گروه #کانال_خاکزدگان از مکان حادثه؛ صحبتهاى شهروندان سیل زده را براى رفع ابهام و تکذیب ادعاهاى سرداران سپاه اینجا نقل مى کنیم:

یکى از کشاورزان روستاى جلیزى مى گوید: دو نَفَر از روستاى صگور بیت عیسى بازداشت شدند و تعداد بازداشت شدگان از دیگر روستاها خیلى زیاد است، حتى بعضى ها ناپدید شدند، نمى دانیم که فرار کردند یا بازداشت شدند. دو زن نیز مجروح شدند از جمله «خانم حنتوشه علوانى» ۴۵ ساله، بهرحال از سه روستاى صگور، شاکریه و جلیزى بیش از ۳۰ نَفَر از شهروندان مجروح شدند و بعضى ها تا کنون در بیمارستان بسترى هستند.

یک شهروند دیگر م. ص در مورد درگیرى مى گوید:بعد از هجوم نیروهاى امنیتى به ما،سرهنگ سپاه را با سنگ زخمى کردیم ، تاریک بود و نمى توانستیم چیزى ببینیم، ۳ نیسان و ۲ پیکان متعلق به مردم توسط نیروهاى سپاه اوراق و تخریب شد. با باتوم و سنگ ماشین هایمان را خراب کردند.نیروهاى سپاه با وحشیگرى با ما برخورد کردند.

این کشاورز مى گوید:دو هفته است که ما نگهبانى مى دهیم تا کسى سیلبند را نشکند چون سابقاً همین کار را انجام دادند و زمینهاى کشاورزى ما بکلى از بین رفت و هیچ خسارتى ندادند.دیشب مقاومت کردیم اما متأسفانه با وحشیگرى با ما برخورد کردندو در نهایت سیلبند را منفجر کردند.
او اضافه کرد: نیروهاى سپاه کاملاً ما را مى شناسند چون چند روزى است براى ما غذا مى آوردن و سر مى کشیدند، آمار ما را دارند . این درگیریها قبلاً بوده اما بامداد چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه هجوم آنها وسیع وهمراه با نیروهائى از سپاه و نیروهاى بسیح شهر خفاجیه(سوسنگرد) و یگان ویژه شهر اهواز بود.

یکى از روستائیان مى گوید:اهالى روستاى شاکریه سه شب پیش(یکشنبه ۱۱ فروردین ماه) به ماشین اروندی سپاه که خواسته سیلبند را منفجر کند هجوم کرده و نیروهاى سپاه فرار کردند ودیشب سپاه انتقام خود را گرفت و به هیچ کس رحم نکردند نه زن و نه پیر . این شهروند در مورد گفته هاى فرمانده هان سپاه وتکذیب آنها در مورد درگیرى مى گوید: اینها همیشه جنایات خود را تکذیب مى کنند، یک پیرمرد به نام مزعل ابو حکیم صگوری ۶۰ ساله ساکن شهر حمیدیه که در روستای ما زمین کشاورزی دارد،دیشب توسط سپاهیان مورد ضرب وشتم قرار گرفت وماشین وی که پژو پارس و صفر بود رو با ضربات پا و باتوم خراب کردند که این پیر مرد تا کنون ناپدید شده وخانواده او هیچ خبرى از او ندارند. نیروهاى سپاه دو زن با اسلحه جنگى مجروح کردند، چرا رسانه هاى حکومتى این جنایتها را منتشر نمى کنند و فقط مشغول نقل صحبتهاى فرمانده هان سپاه هستند!!

روستائیان مى گویند:از جنایات نیروهاى سپاه اینکه ،کشت امسال ما بیشتر از هرسال رونق داشت، همه چیز ما را از بین بردند، اینها صحبت از امدادرسانى مى کنند، ما هیچ چیزى از آنها ندیدیم،نصف مردم اهالی روستاى شاکریه الان در روستای جلیزى حنظله زندگی می کنند، پس امداد رسانى سپاه کجاست؟! آیا تیرباران سیلزدگان، امدادرسانى است.

KhakZadegan

تصاویری از قربانیان هجوم سپاه:

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى