در : صفحه اول » اخبار » وزیر راه و شهرسازی، از بزرگترین طرح دولت ایران برای پاکسازی نژادی در احواز پرده برداشت

وزیر راه و شهرسازی، از بزرگترین طرح دولت ایران برای پاکسازی نژادی در احواز پرده برداشت

وزیر راه و شهرسازی ایران: ساکنان روستاهای غرق شده احواز در اماکن جدیدی اسکان دائم داده خواهند شد

پادماز- به دنبال بازکردن دریچه های سد کرخه، سد معروف به سد عرب کش، و غرق شدن صدها روستا و بخش و شهر عرب در احواز، وزیر راه و شهرسازی در دولت روحانی اعلام کرد که ساکنان روستاهای غرق شده در اماکن جدیدی اسکان داده خواهند شد و روستاهای ویران شده بازسازی نخواهند شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دولت حسن روحانی اعلام کرد که در جلسه اخیر هیات دولت، روحانی دستور داده است که صدها روستای غرق شده در اقلیم احواز بازسازی نخواهند شد و در حدود یک میلیون احوازی به امکان جدیدی کوچ داده خواهند شد و اسکان دائم می شوند.

محمد اسلامی گفت که در اجرای این طرح قوه قضائیه با دولت همکاری خواهد کرد و این به معنای آنست که ساکنان مناطق غرق شده احواز امکان شکایت به دادگاهها و درخواست حق خود در بازگشت به زادگاهشان را ندارند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که اجرای این طرح در شهرها به عهده شورای عالی شهرسازی و در روستاها به عهده بنیاد مسکن خواهد بود.

این اقدام دولت ایران در بازکردن دریچه های سدها و عدم هرگونه برنامه ریزی قبلی برای رها کردن چندین میلیارد متر مکعب آب در اقلیم احواز از یک طرف، و بسته نگه داشتن تالاب العظیم و در نظر نگرفتن بستر تخریب شده رودخانه ها به دلیل خشکسالی و آلودگی ها، همگی حکایت از برنامه ریزی شده بودن این سیل ساختگی از سوی دولت ایران دارد.

همچنین مسئولان سد کرخه بارشهای بهاری مورد انتظار را بهانه قرار داده و اعلام کردند که دو الی سه ماه آینده اقلیم احواز همچنان در زیر آب باقی خواهد ماند.

بسته نگه داشتن هورالعظیم، که در طول تاریخ به عنوان مقصد آخر سیلاب بوده و نقش مهمی در حمایت اقلیم احواز از طغیان رودخانه ها داشته است، همچنین ارتفاع کم مناطق واقع در دشت میسان از سطح دریا سبب شده است تا دولت ایران در حقیقت یک استخر وسیع با عمق چهار الی شش متر در این مناطق ایجاد کرده و قرار است این استخر تا سه ماه پر از آب باشد. طی روزهای گذشته فیلمهای منتشر شده نشان می دهد که سپاه نیروهای مسلح خود و تانکها و نفربرهایش را در اطراف هور العظیم مستقر کرده است و در حال تلاش برای بسته نگه داشتن ابن تالاب بزرگ به روی آبها دارد. 

باقی ماندن مناطق غرق شده به مدت سه ماه در زیر آب سبب خواهد شد که دیوار هیچ خانه ای برجا نماند و مسکن بیش از یک میلیون احوازی در آب حل شود و از بین برود. این امر بهانه کافی را به دولت طراح بزرگترین طرح پاکسازی نژادی خواهد داد تا ساکنان این مناطق را در امکان جدیدی اسکان داده و به تمام معنای کلمه پاکسازی نژادی انجام دهد.

این اقدام دولت ایران در برچیدن صدها روستای عرب نشین، اولین اقدام دولت ایران نیست. پیشتر در دوره پهلوی در دهه ۱۹۶۰ میلادی، رژیم شاه به تخریب دهها روستای عرب نشین واقع در اطراف سوس تا تستر، پرداخته و آنها را در شهرکهایی جدید اسکان داد. زمینهای این کشاورزان بسود دولت و جهت ایجاد طرحهای نیشکر السبعه و نیشکر کارون و ساخت سد مصادره شده بود. پس از آن در دهه ۱۳۷۰ شمسی رژیم جمهوری اسلامی در حدود دهها روستای عرب نشین را جهت احداث طرحهای نیشکر از بین برده و ساکنان آنها آواره کرد.

فعالان احوازی این توطئه دولت ایران جهت ایجاد پاکسازی نژادی در مساحت معادل نصف مساحت اقلیم احواز را پاکسازی نژادی آرام دولت ایران می دانند. این اقدام دولت ایران ناقض تمامی مصوبات شورای عالی سازمان ملل در زمینه حقوق ملتهای غیرحاکم برسرنوشت خویش است.

بدون شک این چنین طرح غیرانسانی و بزرگ به هیچ وجه مورد قبول ملت عرب احواز نخواهد بود و آنچنان که این ملت در روزها و هفته های اخیر نشان داده اند در کنار هم ایستاده و به هیچ وجه اجازه نخواهند داد تا دولت ایران زادگاهشان را از دستشان مصادره کند.

بخش خبر – جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز    

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى