در : صفحه اول » اخبار » آلودگی هوا ۶۶ برابر شد؛ احوازی ها اعتراض کردند

آلودگی هوا ۶۶ برابر شد؛ احوازی ها اعتراض کردند

img_32349

آلودگی هوا در ااقلیم احواز موجب اخلال در امور عادی شد و براثر آن مدارس سراسر اقلیم تعطیل شدند.

به گزارش فعالان محیط زیست، پدیده گرد وغبار مهمان ناخوانده سال های اخیر بدنبال سد سازی های بی رویه ، خشک شدن هور العظیم ، انحراف آب رودخانه های احواز به سوی مناطق مرکزی ایران و وقع بادهای موسمی و توفان های شن ضمن تهدید سلامت مردم، مشکلات فراوانی را نیز برای ساکنان این مناطق بوجود آورده است.

به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار طی دو روز گذشته، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در احواز و ۱۲ شهرستان دیگر اقلیم روز شنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل محیط منتصب دولت پان فارس و آپارتاید ایران در اقلیم احواز اعلام کرد : میزان گرد و غبار شهر احواز در ظهر روز جمعه سه هزار و ۹۱۲ میکرو گرم بر مترمکعب بوده که ۲۶ برابر حد مجاز می باشد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که بالاترین میزان آلودگی احواز در ساعت ۱۵ چهار هزار و ٣۹۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

بنابر این گزارش روز جمعه میزان شعاع دید در احواز، معشور و تمیمیه به ۴۰۰ متر رسیده بود.

میزان ریزگردها در هوای احواز در ظهر پنجشنبه به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی حدود ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

طی دو روز گذشته گرد وغبار شدید در شهر دهلران، نیز روند زندگی روزمره مردم را مختل کرده و مدارس این شهرستان را به تعطیلی کشاند.

تجمع اعتراضی احوازی ها در اعتراض به آلودگی هوا

روز جمعه جمعی از احوازی ها با شرکت در تجمعی خودجوش ضمن اعتراض به آلودگی شدید هوای این شهر خواستار چاره جویی مسئولان در خصوص این معضل و مقابله با ریزگرد‌ها شدند. این تجمع در حالی برگزاری شد که مدارس احواز امروز به دلیل شرایط بد هوا تعطیل بود.

بر اساس آمار وزارت بهداشت رژیم آپارتاید ایران سال گذشته ۸۰ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا و غبار جانشان را از دست دادند. همچنین منابع خبری از بستری شدن تعداد زیادی از احوازی ها در روزهای اخیر به دلیل مشکلات تنفسی خبر دادند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز- بخش حقوق بشر

تمام حقوق نشر متعلق به وب سایت پادماز است. مطالب منتشرشده در وب سایت پادماز ضرورتا بیانگر رویکرد جنبش ملی دموکراتیک عرب الاحواز نیست.

الصعود لأعلى